Internationale kledingmerken tekenen voor Westfield Mall of the Netherlands

Internationale kledingmerken tekenen voor Westfield Mall of the Netherlands
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2019 @ 15:19
  • 12077 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Hunkemöller, Scotch & Soda, Timberland en Nelson Premium tekenen voor Westfield Mall of the Netherlands. Mede dankzij deze grote merken wordt Westfield Mall volgens de initiatoren in 2020 dé plek waar de laatste modetrends centraal staan.

Met de realisatie van dit voor Nederland unieke, wereldwijd beproefde retailconcept van 117,000 vierkante meter is 590 miljoen euro aan ontwikkelingskosten gemoeid.

Unibail-Rodamco-Westfield heeft een aantal grote merken kunnen toevoegen aan de groeiende lijst van merken die winkels zullen openen in Westfield Mall of the Netherlands. Toonaangevende grote internationale merken als Hunkemöller, Scotch & Soda, Timberland en Nelson Premium worden onderdeel van deze voor Nederland unieke consumer experience. Een aantal van de nieuwe merken zullen de bezoekers het beste, actueelste en gevarieerdste streetwear aanbod in Nederland gaan bieden. De vraag naar streetwear is volgens de ontwikkelaars mede aangewakkerd door speciale productlanceringen en samenwerkingen met bekende designers en influencers - wereldwijd sterk toegenomen.

A-locatie met mix van winkels, eten en ontspanning
Nelson Premium heeft van de nieuwe merken gekozen voor de grootste winkel, met een vloeroppervlakte van 514 m2. Hunkemöller vestigt zich op 301 m2, Scotch & Soda 178 m2 en Timberland 70 m2. Alle winkels zullen worden voorzien van karakteristieke, 7,5 meter hoge iconische winkelpuien. De kledingmerken hebben voor Westfield Mall of the Netherlands gekozen vanwege de A-locatie waar de beste mix van winkels, eten en ontspanning wordt geboden. In 2020 is de locatie van Westfield Mall of the Netherlands volledig verbouwd en zijn alle meer dan 280 winkels, restaurants en entertainmentlocaties geopend voor het publiek.

Prachtig en krachtig portfolio
Veel retailers en restaurants gingen de zojuist vastgelegde internationale kledingmerken al voor, waaronder de aansprekende moderetailers The Sting/Costes, Calzedonia, Intimissimi, Asics en Clarks. De nieuwe namen sluiten ook perfect aan bij de merken van ’s werelds grootste modebedrijf Inditex, dat recentelijk de contracten tekende voor bekende modenamen als Zara, Bershka, Pull&Bear en Stradivarius. Inmiddels is er ook een contract gesloten met MediaMarkt, dat een 3.271 m2 grote winkel in Westfield Mall of the Netherlands zal openen. En binnenkort zullen er nog meer toevoegingen aan het al prachtige en krachtige portfolio bekend worden gemaakt.

Bart van Twillert, country manager Nederland Unibail-Rodamco-Westfield, bevestigt het goede nieuws met veel genoegen: 'We zijn verheugd dat we deze nieuwste aanwinsten voor Westfield Mall of the Netherlands kunnen delen met de Nederlandse consument. Streetwear is een markt die steeds groter wordt en het is een modestroming die ook door designers steeds serieuzer wordt genomen. Met de vandaag aangekondigde nieuwe winkels bieden we Nederlandse modeliefhebbers en streetwear fans in een breed segment de nieuwste trends. Het enthousiasme voor ons retailconcept is een duidelijke indicatie dat er onder de grote kledingmerken een sterke behoefte is voor een podium als Westfield Mall of the Netherlands.'

Het eerste Westfield flagship winkelcentrum van Nederland
Westfield Mall of the Netherlands is het eerste Nederlandse project van Westfield binnen het Unibail-Rodamco-Westfield portfolio. Net als de andere flagship winkelcentra van Westfield zal het centrum de bezoekers méér bieden dan alleen winkels. Naast de reeds geopende foodmarket 'Fresh!', zal ook een bioscooptheater van Kinepolis onderdeel uitmaken van dit flagship winkelcentrum.

'Alles staat in het teken van een optimale bezoekersbeleving'
Of bezoekers van ver komen, of uit de directe omgeving van Leidschendam, alles staat in het teken van een optimale en comfortabele bezoekersbeleving. Fietsen kunnen gratis worden gestald in één van de 1.500 fietsenrekken; voor auto's zijn er 4.000 gratis parkeerplaatsen gecreëerd. Het verkeer wordt door middel van een innovatief systeem verdeeld over de vijf parkeerlocaties rondom het winkelcentrum. Westfield Mall of the Netherlands ligt centraal in de Randstad, met 2,9 miljoen mensen die binnen een halfuur afstand wonen en 6,1 miljoen mensen binnen een uur afstand. Bij de locatie stoppen drie trams en twee bussen; en er is een treinstation, namelijk Den Haag Mariahoeve, aldus Van Twillert. 'Drie nabijgelegen snelwegen zorgen voor een goede bereikbaarheid met de auto.'

Unibail-Rodamco-Westfield heeft eerder aangekondigd dat bezoekers van het winkelcentrum gebruik kunnen maken van een aantal gratis diensten, die de ervaring van winkelaars nog prettiger maakt: goede Wi-Fi en oplaadpunten voor telefoons en laptops. Daarnaast wordt er gratis de service van personal shoppers aangeboden. Andere belangrijke voorzieningen zijn de gratis toegankelijke toiletten en de speelruimtes voor kinderen.
(PvWK)

Over de Westfield Mall of Netherlands
'Unibail-Rodamco-Westfield investeert meer dan €590 miljoen om het verouderde winkelcentrum Leidsenhage om te toveren tot een internationaal icoon voor retail. Met een vloeroppervlakte van 117.000 m2 zal de Westfield Mall of the Netherlands binnenkort flagshipstores van toonaangevende merken, winkels van lokale ondernemers en een variatie aan hippe cafés en restaurants aanbieden. Het centrum zal ook plaats bieden aan een bioscoop met 10 zalen, food market 'Fresh' en een speciaal boetiekgedeelte. De opening staat gepland voor 2020. Het hypermoderne en volledig overdekte gebouw is een bijzondere combinatie van staal, glas en duurzame technologie ontworpen door MVSA Architects in samenwerking met de gemeente Leidschendam-Voorburg.'
(bron: URW)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken