Nieuwe campagne Plus over herkomst goed eten

Nieuwe campagne Plus over herkomst goed eten
  • Food-en-retail
  • 16 sep 2019 @ 09:45
  • 12780 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketing

Het fundament van de nieuwe MVO-campagne van retailketen Plus komt voort uit de ‘goed eten strategie’ van de supermarkt. Want goed eten komt uit een gezonde keten en wordt geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu.

Okke Wiarda, manager Merk & Communicatie bij Plus vertelt: 'Als het om MVO gaat is Plus een absolute voorloper. Al 5 jaar op rij zijn we uitgeroepen tot de Meest Verantwoorde Supermarkt. Zo hebben we sinds 2012 uitsluitend vrije uitloop- en biologische eieren in de schappen liggen. Deze hebben minimaal het Beter Leven keurmerk 2 sterren van de Dierenbescherming. Dat betekent meer bewegingsvrijheid en een beter leven voor de kippen.'

In de bijbehorende tv-commercial zien we hoe een meisje thuis een veertje in een eierdoosje vindt en zich afvraagt waar dat veertje vandaan komt. We volgen haar in haar zoektocht.

'Maar Plus doet meer op het gebied van MVO', vervolgt Wiarda. 'Zo streven we ernaar vanaf komend najaar uitsluitend Fairtrade gecertificeerde en klimaatneutrale bananen te verkopen. Ook kiezen we voor een eigen, gesloten keten voor vers varkensvlees. De unieke samenwerking met veertien Nederlandse varkensboeren zorgt voor transparantie en biedt nieuwe mogelijkheden op het gebied van smaak, dierenwelzijn en milieu. Zo geven we inzicht in de herkomst van ons varkensvlees met het Beter Leven keurmerk 1 ster van de Dierenbescherming. Dat we goed bezig zijn wil overigens niet zeggen dat we tevreden achterover leunen. We moeten als supermarkten de lat steeds hoger willen leggen, en Plus zeker ook. Het kan en moet nog beter.'

De campagne is gemaakt door bureau J. Walter Thompson Amsterdam. Creatief directeur Chris Sant van JWT: 'Plus laat zien dat een goed MVO-beleid en commercieel succes hand in hand kunnen gaan. En gelukkig zijn ze ook op dit gebied zeer ambitieus. Fijn om daar als creative agency een steentje aan bij te dragen.' De nieuwe film volgt hieronder.
(PvWK)

Credits

Plus Supermarkten

Manager Brand & Communication: Okke Wiarda

Marketing Manager: Esmée Blom

Campaign Manager: Jasper Jobse
 

J. Walter Thompson Amsterdam 

Creative Partner: Bas Korsten

Creative Lead: Chris Sant, Dieuwer Bulthuis

Business Lead: Budi Gonzalez de Chaves

Senior Concept Producer: Charlene Thomas

Screen Producer: Kiek Beljaars

 

Pink Rabbit

Director: Ismael ten Heuvel

DOP: Daan Bukman

Executive Producer: Mireille Lampe en Monique van Beckhoven

Producer: Floor Schroeijers
 

MRTN

Editor: Martin Heijgelaar 

 

Captcha!

Grading: Barry Clarke

 

Amp.Amsterdam

Music Supervision: Amp.Amsterdam

Title: Back to You

Artist: Hannah Mae

Composers/Writers: Matthijs van Duijvenbode, Will Knox, Bente Fokkens en Hannah Schoonbeek

 

Studio Alfred Klaassen

Sound: Jacco Lenstra

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken