Rutger Anema weg bij Hema

Rutger Anema weg bij Hema
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2019 @ 12:51
  • 10602 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • PersonaliaRetail

Rutger Anema, tot voor kort head of global marketing & communication bij Hema, heeft zijn taken neergelegd. De warenhuisketen heeft inmiddels een ad interimmer aangetrokken.

Anema heeft besloten een sabbatical te nemen om zich te oriënteren op zijn volgende carrièrestap, zo laat Hema weten in een persverklaring.

Hij was nog maar een klein anderhalf jaar werkzaam voor Hema. Anema kwam van Albert Heijn, waar hij de rol van director Allerhande vervulde. Anema maakte opvallend genoeg zijn vertrek (halverwege september) bekend in de week dat Martine van Oostrum startte als chief brand & strategy officer bij de warenhuisketen. Onder Anema's leiding is onder meer de Hema Fotostudio opgezet.

Inmiddels is Loes de Jong aangetrokken als ad interimmer. Zij deed marketingervaring op bij Wehkamp en Dirk van den Broek. De Jong gaat 'sturen op processen'. Op LinkedIn heeft zij haar huidige functietitel reeds aangepast naar head of marketing communications a.i..

Eerder dit jaar (mei) werd bekend dat Hema koos voor Alfred als nieuwe strategische partner. 'Een belangrijke stap', liet Anema destijds weten. Of zijn vertrek consequenties heeft voor de verdere samenwerking, is niet bekend.

Lucas Boon

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken