Thecla Schaeffer head of marketing Tony's Chocolonely
- Food-en-retail
- 3 sep 2019 @ 12:07
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 3 sep 2019 @ 12:07
- Peter van Woensel Kooy
Thecla Schaeffer komt van Accell, daarvoor was zij marketeer bij G-Star. Ze wordt verantwoordelijk voor het merk wereldwijd. ‘Het verhaal van Tony’s wereldwijd blijven vertellen, is hierbij het allerbelangrijkst.'
Ze maakt het nieuws bekend via Linkedin. Schaeffer startte aan bureauzijde bij FHV BBDO. Aan 'klantkant' (bij bedrijven) begon zij in 2011 bij G-Star als strateeg. Begin 2014 promoveerde ze tot cmo. In 2017 werd ze genomineerd (net als overigens Jeroen Hubert) voor de titel Marketeer of the Year. Daarna werd ze bij Accell Group 'onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,' aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf. 'Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar', schreef MarketingTribune toen.
Storytelling gaat door
Vandaag is zij begonnen op het Amsterdamse Westergasterrein bij Tony's Chocolonely. 'Het verhaal van Tony’s wereldwijd blijven vertellen, is hierbij het allerbelangrijkst. Tony’s is immers geen chocoladebedrijf dat impact wil maken, maar een impactbedrijf dat chocolade wil maken’, aldus de nieuwe head of marketing van de slaafvrije chocoladetycoon.
(PvWK)
In dit bericht interviewt het MEC de marketeer in de serie '10 minuten met MEC'. Hieronder: brandfilm Tony's.
Het nieuws wordt gedeeld op Linkedin
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze focus ligt voornamelijk op...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing