Thecla Schaeffer head of marketing Tony's Chocolonely

Thecla Schaeffer head of marketing Tony's Chocolonely
  • Food-en-retail
  • 3 sep 2019 @ 12:07
  • 10953 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Thecla Schaeffer komt van Accell, daarvoor was zij marketeer bij G-Star. Ze wordt verantwoordelijk voor het merk wereldwijd. ‘Het verhaal van Tony’s wereldwijd blijven vertellen, is hierbij het allerbelangrijkst.'

Ze maakt het nieuws bekend via Linkedin. Schaeffer startte aan bureauzijde bij FHV BBDO. Aan 'klantkant' (bij bedrijven) begon zij in 2011 bij G-Star als strateeg. Begin 2014 promoveerde ze tot cmo. In 2017 werd ze genomineerd (net als overigens Jeroen Hubert) voor de titel Marketeer of the Year. Daarna werd ze bij Accell Group 'onder meer verantwoordelijk voor een global brand portfolio en de ontwikkeling van een global marketingstrategie,' aldus Jeroen Hubert, Chief Commercial Officer bij het bedrijf. 'Het is misschien wel de marketingtransfer van het jaar', schreef MarketingTribune toen.

Storytelling gaat door
Vandaag is zij begonnen op het Amsterdamse Westergasterrein bij Tony's Chocolonely. 'Het verhaal van Tony’s wereldwijd blijven vertellen, is hierbij het allerbelangrijkst. Tony’s is immers geen chocoladebedrijf dat impact wil maken, maar een impactbedrijf dat chocolade wil maken’, aldus de nieuwe head of marketing van de slaafvrije chocoladetycoon.
(PvWK)

In dit bericht interviewt het MEC de marketeer in de serie '10 minuten met MEC'. Hieronder: brandfilm Tony's.


Het nieuws wordt gedeeld op Linkedin



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken