Christine le Duc, Bol.com en Etos gaan intensiever samenwerken

Christine le Duc, Bol.com en Etos gaan intensiever samenwerken
  • Food-en-retail
  • 28 okt 2019 @ 11:14
  • 9711 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

Vanaf november 2019 zal de Nederlandse consument toegang hebben tot het gehele Christine le Duc assortiment via Etos en Bol.com. In 259 Etos filialen zijn de massage-oliën en glijmiddelen verkrijgbaar en op Etos.nl straks ook de Christine le Duc lovetoys.

Via Bol.com is het gehele Christine le Duc assortiment van lingerie tot lovetoys te bestellen in Nederland en België. De vijftien fysieke winkels van Christine le Duc blijven daarbij onmisbaar, aangezien de klant nog graag naar de winkel komt voor het persoonlijke en deskundige advies van de medewerkers. Christine le Duc is reeds 50 jaar lang de grootste aanbieder binnen de erotiekbranche in Nederland. 'Het belang van een leuk seksleven, ongeacht leeftijd en ervaring, staat bij ons voorop', aldus Audrey van Ham, ceo Christine le Duc.

‘Kennismaken met erotiek’
Zowel Bol.com als Etos, beide onderdeel van Ahold Delhaize, kiezen voor Christine le Duc om het assortiment toegankelijk te maken voor een brede doelgroep. Caspar Klinkhamer, cluster director van Bol.com: 'Bol.com is altijd op zoek naar professionele partners om ons assortiment van inmiddels 21 miljoen artikelen uit te breiden en het dagelijks leven van onze 10 miljoen klanten makkelijker te maken. De lingeriecollecties van Christine le Duc spreken een grote vrouwelijke doelgroep aan. Hiermee willen we ons sexy lingerie assortiment graag uitbreiden.'  

Afgelopen januari 2019 kondigde Christine le Duc aan het bezorggebied ook naar België uit te breiden. Doordat bol.com zowel in Nederland als België actief is, kunnen Belgische klanten nog beter worden geholpen. 

Taboe doorbreken
Audrey van Ham is trots op de samenwerking met de oer-Hollandse merken: 'Er blijkt bij veel mensen toch nog een taboe te bestaan om iets te kopen bij een erotiekshop. Met de mogelijkheid om via deze retailers te bestellen, verlagen we deze drempel en kunnen meer mensen kennis maken met ons assortiment. Je moet zijn waar de consument is en dat betekent dat we niet alleen via onze eigen kanalen in de markt aanwezig moeten zijn, maar ook juist bij grote retailers. Het merk Christine le Duc heeft 80% naamsbekendheid in de Nederlandse markt, maar als je niet aanwezig bent in de grote 'winkelstraten van de toekomst” kun je ook niet top of mind blijven.'

‘Christine le Duc belangrijke trigger’
Eva Verhulst, Category manager health & care bij Etos: 'De producten van Christine le Duc zijn voor veel klanten betrouwbaar. Christine Le Duc voorziet ons van het juiste assortiment en advies, een belangrijke trigger voor onze klanten die voor het eerst in aanraking komen met dit assortiment. We zijn blij om de samenwerking voort te zetten en dat we onze klanten een nog breder assortiment aan kunnen bieden als wat er nu al verkrijgbaar is.'
(PvWK)

Over Christine le Duc
'Christine le Duc, opgericht in 1968, is de grootste en oudste aanbieder binnen de erotiekbranche in Nederland. De winkels en de webshop van Christine le Duc hebben een open uitstraling en de ruime keuze van een speciaalzaak in erotische artikelen. Eind 2018 is in samenwerking met Goedele Liekens de Le Duc Academy gelanceerd met verschillende workshops, tips van experts en evenementen. Het assortiment bestaat uit onder meer een uitgebreide collectie lingerie, fashion en lovetoys. De winkels kenmerken zich door de aangename omgeving met integere en deskundige medewerkers. Christine le Duc heeft een Nederlandse en een Belgische webshop en 15 vestigingen verspreid over Nederland.'

(bron: CLD)

Over Bol.com
'Bol.com is al sinds de start in 1999 een van de populairste winkels van Nederland en België. Bij bol.com winkelen 10 miljoen Nederlanders en Belgen. Met een assortiment van 21 miljoen artikelen, en verdeeld over meer dan 20 productcategorieën, kunnen klanten kiezen uit het breedste assortiment. Dit bestaat uit boeken, ebooks, muziek, films, games, elektronica, speelgoed, sieraden en accessoires, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com biedt het breedste assortiment door samen te werken met meer dan 20.000 Nederlandse en Belgische winkeliers die via bol.com verkopen. Dat klanten van bol.com de winkel waarderen, blijkt onder andere uit de vele (publieks)prijzen die bol.com in de afgelopen jaren heeft ontvangen. Zo is bol.com in 2019 voor het vijfde jaar op rij verkozen tot ‘Sterkste retailmerk van Nederland’ (1) en riep het publiek bol.com in 2017, 2018 en 2019 uit tot ‘Meest geliefde winkel van Nederland’ (2). Daarnaast is bol.com in 2017 uitgeroepen tot ‘Retailer of the Year' in Nederland. Bij de Belgische ‘Shopping Awards’ in 2018 riep het publiek bol.com uit tot ‘Beste Webshop van België’. Bol.com is sinds 2012 onderdeel van Ahold Delhaize.'

(bron: Bol.com)

noten:
1. Hendrik Beerda Brand Consultancy
2. Q&A Research & Consultancy

Over Etos
'Etos, opgericht in 1919, begrijpt de klant als geen ander en is al honderd jaar de betrouwbare expert op het gebied van dat wat de klant zoekt om zich goed te voelen. Daarom richt Etos zich op gezondheid, uiterlijk, beweging, balans en voeding (supplementen). Bij Etos vind je in de winkels en online alles wat je nodig hebt én bij Etos kun je altijd vertrouwen op een persoonlijk en deskundig advies. Bij Etos werken in de 550 winkels 5400 medewerkers waarvan 2400 gecertifieerde drogisten. Etos is de laatste acht jaar zeven keer tot de beste drogisterij van Nederland uitgeroepen door onafhankelijk onderzoeksbureau GFK. De afgelopen jaren won Etos ook meerdere malen de Retailer of the Year prijs in diverse categorieën; in 2019 in de categorie Persoonlijke verzorging.'

(bron: Etos)

Fotocredit (boven) 'Christine le Duc, Bol.com en Etos slaan handen ineen' door Anko Stoffels voor Christine le Duc. Voor meer informatie over Christine le Duc zie hier.

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken