Bol.com: interactief Sinterklaasverhaal via Google Assistant

Bol.com: interactief Sinterklaasverhaal via Google Assistant
  • Food-en-retail
  • 12 nov 2019 @ 10:34
  • 10994 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Web

Dept en Bol.com lanceren Hulppiet, een interactief en gepersonaliseerd Sinterklaasverhaal waarin kinderen met stembesturing op stap gaan met de goedheiligman. Via Bol.com in de Google Assistant komen kinderen in contact met Sinterklaas.

Daarna kunnen zij op basis van hun eigen voorkeuren een gepersonaliseerd verhaal doorlopen. Op avontuur komen ze verschillende herkenbare plekken uit de buurt van hun keuze tegen, zoals de plaatselijke school of sportclub. Het doel van ieder verhaal: Sinterklaas helpen cadeautjes af te leveren, omdat de Pieten al dagenlang verstoppertje spelen.

Bram van der Vlugt

Het verhaal, geschreven door Spiekpietjes-auteur Thaïs Vanderheyden, kent verschillende avonturen. De stem van Sinterklaas is ingesproken door Bram van der Vlugt, die tussen 1986 en 2010 Sinterklaas vertolkte tijdens de officiële landelijke intocht. Voor de meesten onder ons: de échte Sinterklaas. Het avontuur stopt niet nadat het cadeautje is afgeleverd, want met goedkeuring van hun ouders krijgen kinderen na afloop digitaal een door Sinterklaas ondertekende oorkonde toegestuurd. Ook ontvangen ze hun persoonlijke verhaal als pdf, met daarin custom-made illustraties van de Rotterdamse illustrator Levi Jacob.

De kinderen kunnen via Google Assistent met Sint praten en dankzij bol.com een eigen cadeautje uitzoeken

Bob Toorenaar, associate creative director bij Dept: ‘Met Hulppiet combineren we de magie van Sinterklaas met de magie van stembesturing. Het resultaat is een unieke ervaring waarmee we de droom van ieder kind (en stiekem iedere volwassene), Sinterklaas helpen met het bezorgen van alle cadeautjes, tot leven wekken. Het is te gek om te zien hoe kinderen op het verhaal reageren en ik hoop en denk écht dat we het Sinterklaasfeest dit jaar nog iets onvergetelijker maken.’

 

Met Hulppiet maken we Sinterklaas op een bijzondere manier toegankelijk voor Nederlandse en Vlaamse kinderen. Daarnaast vinden we het geweldig om de allerjongste generatie spelenderwijs in aanraking te laten komen met een techniek die de komende jaren een steeds grotere rol in onze levens gaat vervullen

Cécile van den Heuvel, campagnemanager bij Bol.com: ‘Wij snappen hoe belangrijk het voor Nederlandse en Vlaamse ouders is om het Sinterklaasfeest zo magisch mogelijk te maken. Daar willen we ze bij helpen, en niet alleen door het juiste cadeautje op de juiste plek af te leveren. Met Hulppiet maken we Sinterklaas op een bijzondere manier toegankelijk voor Nederlandse en Vlaamse kinderen. Daarnaast vinden we het geweldig om de allerjongste generatie spelenderwijs in aanraking te laten komen met een techniek die de komende jaren een steeds grotere rol in onze levens gaat vervullen.’

In de videoboodschap, die de komende weken in de bioscoop, online en op tv te zien is, roept Sinterklaas de kinderen persoonlijk op om hem uit de brand te helpen.



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken