Catfluencers ingezet voor Purina Gourmet

Catfluencers ingezet voor Purina Gourmet
  • Food-en-retail
  • 11 nov 2019 @ 11:41
  • 9702 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Purina Gourmet van Nestlé creëert een community voor kattenvoeding en zet daarvoor katten als echte influencers en Instagram foodies aan het werk. 'We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek', verklaart Kim van Bemmel, Brand Manager van het merk. De campagne is bedacht door UM Studios in opdracht van Purina Gourmet.

Ken je bijvoorbeeld Mister Macho Missy, Joya en Sunny? Ze hebben meer dan 148.000 volgers en hun leven is dagelijks te volgen op Instagram. Mies the Cat is de artiestennaam van Mies & Moof, die meer dan 147.000 volgers hebben. Purina Gourmet doet voor het eerst een campagne met deze ’Catfluencers’. Ze acteren als echte influencers, gaan op de foto met producten, ‘ontboxen’ online en delen hun ervaringen. Zo hebben zij volgens Purina Gourmet een serieuze influencerrol. Klik hier, hier en hier voor enkele voorbeelden op Instagram. Bekijk hier Decibel, de kat van DJ Domien Verschuren.

Bekende katten op Insta
'We waren op zoek naar een nieuwe invalshoek', vertelt Kim van Bemmel, Brand Manager van Purina Gourmet. 'Er is een hele rits bekende katten op Instagram te vinden, die worden gevolgd door duizenden kattenliefhebbers. Als je gek bent op katten zijn deze Catfluencers leuk om te volgen en dat doet onze doelgroep. Met Gourmet zitten we in het hogere segment en de echte kattenliefhebber verwent zijn of haar kat regelmatig. Ze hebben een uitgebreid pakket ontvangen met een luxe krabsofa, soepbordje en natuurlijk heerlijke Gourmet producten.' De campagne is bedacht door UM Studios in opdracht van Purina Gourmet.

 

Credits

Opdrachtgever: Purina Gourmet

Verantwoordelijk bij opdrachtgever: Kim van Bemmel, Kirsten van der Sluijs

Bureau: UM Studios / Thrive

Sander Pluijm - Head of UM Studios

Josine Pelleboer - Branded Content Consultant UM Studios

Tamarah Krant - Branded Content Consultant UM Studios

Sita Bakker - Client Director Thrive

Esther Lange - Media Consultant Thrive

Marleen de Jonge - Campaign Manager Thrive

Gert Jan Munk - Creative Director UM Studios

Valentine Vale - Creative UM Studios

Romy Thu Zwijnenberg Tran - Designer UM Studios

Fotografie Instagram Tips&Tricks: Anne Claire De Breij

Over Nestlé
'Nestlé is ‘s werelds grootste voedingsmiddelenproducent. We zijn in 189 landen wereldwijd aanwezig en onze 328.221 medewerkers zijn gecommitteerd aan Nestlé’s missie om het verbeteren van levenskwaliteit en bij te dragen aan een gezondere toekomst invulling te geven. Wij richten ons met deze missie op individuen en gezinnen, leefgemeenschappen en de planeet. Nestlé biedt een breed portfolio van producten en diensten waar mensen en hun huisdieren ieder moment van de dag van kunnen genieten. De bijna 2000 merken variëren van wereldwijd iconische merken als Nescafé en Nespresso tot en met lokale favorieten als Bros. In Nederland worden daarnaast onder meer Maggi, Garden Gourmet, Kitkat, Yes Nestlé babyvoeding, zoals Nestlé PyjamaPapje en Naturenes Bio verkocht, alsook water, waaronder San Pellegrino en Vittel, en voeding voor honden en katten, zoals Felix, Bonzo en Purina One. Nestlé is sinds haar oprichting meer dan 150 jaar geleden gevestigd in het Zwitserse Vevey. Het Nederlandse hoofdkantoor is gevestigd in Amstelveen en onze babyvoedingsfabriek in Nunspeet. Voor Nestlé Nederland werken ruim 1100 mensen. Voor meer informatie: www.nestlé.nl.'

(bron: Nestlé)

 

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken