Cmo Alma: 'Dit doet marketing voor Takeaway.com'
- Food-en-retail
- 5 nov 2019 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFoodMarketing
- 5 nov 2019 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Maaltijdbezorgplatform Takeaway.com groeit sterk dankzij forse investeringen in marketing. Cmo Maurine Alma vertelt hoe en deelt tips. ‘Maak tastbaar wat marketing bijdraagt.'
'Ik geef iedereen hier inzicht in de simpele rekensom van de groei: het creëren van traffic afgezet tegen de conversie op het platform, en het aantal orders en nieuwe klanten die dat oplevert', aldus Alma.
Takeaway.com is een van oorsprong Nederlands bedrijf dat websites exploiteert voor het bestellen van maaltijden, dat in 2000 is opgericht door de destijds 21-jarige Enschedese student Jitse Groen. De huidige chief marketing officer Alma deelt haar relaas als verantwoordelijke voor de marketingstrategie, die zich bij Takeaway.com richt op naamsbekendheid én een zeer soepele customer journey, met Ron Vrijmoet en Cleo Scheerboom van Management Scope. Alma bekleedde eerder marketingfuncties bij Wehkamp, Google en P&G.
94 miljoen bestellingen
'Elke maandagochtend kijkt cmo Maurine Alma direct naar het dashboard met het aantal orders van het afgelopen weekend. Zaterdag en zondag zijn drukke dagen in de elf landen waar de maaltijdbezorgers van Takeaway.com opereren. Via de app en website – in Nederland Thuisbezorgd.nl – bestelt de gebruiker een maaltijd bij een van de inmiddels meer dan 8.000 Nederlandse restaurants, die vervolgens wordt bezorgd. Takeaway.com ontvangt een commissie van het restaurant over de waarde van de bestelling. In 2018 ging het om 94 miljoen bestellingen', tekenen de reporters op. Lees hier het complete artikel verder. Lees ook dit artikel terug op MarketingTribune: Maurine Alma: ‘Ons platform is de eigenlijke marketingtool’.
(bron: MS, MT)
Takeaway.com cmo Maurine Alma
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- order
- groei
- aantal
- P&G
- marketing
- Maak tastbaar
- nieuw
- Takeaway.com
- inzicht
- Wehkamp
- investeringen
- klanten
- traffic
- Maurine Alma
- maaltijdbezorgplatform
- t tips
- cmo
- creëren
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing