Update gids foodadverteerders en influencers
- Food-en-retail
- 12 nov 2019 @ 11:28
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Influencermarketing
- 12 nov 2019 @ 11:28
- Sjaak Hoogkamer
BvA en FNLI hebben in deze Week van de Mediawijsheid een update uitgebracht van de ‘Gids Content Creators en Food Adverteerders’. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers.
In de week van de Mediawijsheid is er volop aandacht voor het social mediagebruik van jongeren. Ook bij influencermarketing is het belangrijk dat kinderen ‘mediawijs’ zijn. Dat wil zeggen dat ze reclame herkennen en begrijpen. Om voedingsmiddelenadverteerders te ondersteunen bij verantwoord reclame maken met influencers, hebben bvA en FNLI deze gids opgesteld. In de gids vind je bijvoorbeeld informatie over hoe je ondubbelzinnig kenbaar dat het om reclame gaat en hoe je kunt vermijden dat je reclame online terecht komt bij een te jong publiek.
De nieuwe gids van de bvA bevat nieuwe wetgeving en tips voor food adverteerders
De gids is tot stand gekomen dankzij bijdragen van PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé, Unilever en McDonald’s en enkele van hun bureaus en Multi Channel Networks (MCN's). Ook is er samenspraak geweest met Stichting Reclamecode (SRC). De eerste editie van de gids is gepubliceerd in 2017. In deze update zijn nieuwe ontwikkelingen in wetgeving en zelfregulering opgenomen.
Leden kunnen de gids downloaden via de websites van bvA en FNLI. Niet leden kunnen een gids aanvragen via info@bva.nl of info@fnli.nl
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing