Update gids foodadverteerders en influencers

Update gids foodadverteerders en influencers
  • Food-en-retail
  • 12 nov 2019 @ 11:28
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Influencermarketing

BvA en FNLI hebben in deze Week van de Mediawijsheid een update uitgebracht van de ‘Gids Content Creators en Food Adverteerders’. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers.

In de week van de Mediawijsheid is er volop aandacht voor het social mediagebruik van jongeren. Ook bij influencermarketing is het belangrijk dat kinderen ‘mediawijs’ zijn. Dat wil zeggen dat ze reclame herkennen en begrijpen. Om voedingsmiddelenadverteerders te ondersteunen bij verantwoord reclame maken met influencers, hebben bvA en FNLI deze gids opgesteld. In de gids vind je bijvoorbeeld informatie over hoe je ondubbelzinnig kenbaar dat het om reclame gaat en hoe je kunt vermijden dat je reclame online terecht komt bij een te jong publiek.

De nieuwe gids van de bvA bevat nieuwe wetgeving en tips voor food adverteerders

De gids is tot stand gekomen dankzij bijdragen van PepsiCo, Coca-Cola, Nestlé, Unilever en McDonald’s en enkele van hun bureaus en Multi Channel Networks (MCN's). Ook is er samenspraak geweest met Stichting Reclamecode (SRC). De eerste editie van de gids is gepubliceerd in 2017. In deze update zijn nieuwe ontwikkelingen in wetgeving en zelfregulering opgenomen.

Leden kunnen de gids downloaden via de websites van bvA en FNLI. Niet leden kunnen een gids aanvragen via info@bva.nl of info@fnli.nl

 

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken