Febo bundelt krachten met Deliveroo

Febo bundelt krachten met Deliveroo
  • Food-en-retail
  • 11 dec 2019 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Vanaf 11 december bezorgt Febo in Amsterdam en Amstelveen, dankzij een samenwerking met Deliveroo. 'Voor je het weet heb je de befaamde kroket of Grillburger in huis: dagvers én ambachtelijk gemaakt.'

Op enkele plekken in Nederland bezorgen Febo-vestigingen al, maar de service breidt nu uit naar de hoofdstad én naar Amstelveen. Vanaf 11 december 2019 worden de ambachtelijke Febo-producten in deze regio uitsluitend geleverd via Deliveroo. 'Op deze manier krijgt heel groot Amsterdam de beste en snelste service. De Helden van Febo, zoals de Grillburger en de kroket, zijn dagvers: Febo maakt haar producten iedere ochtend waardoor ze altijd vers en krokant zijn', aldus Febo.

Bezorging door Deliveroo
Het bestellen bij Deliveroo is zeer gebruiksvriendelijk: via de app, verkrijgbaar voor Android en iOS, zijn de Febo-producten te bestellen en gelijk te betalen via onder andere iDeal of PayPal. Deliveroo biedt de bestelling vervolgens aan bij een bezorger en deze neemt de producten vers bereid mee. De bestelling is dan binnen de kortste keren bij de klant. 

Golden Gift Weeks
De bezorgservice begint meteen goed: Febo doet vanaf woensdag 11 december mee met de Golden Gift Weeks van Deliveroo. Bij elke bestelling krijgen klanten korting op de beroemdste snacks van Febo, namelijk de tweede Grillburger en/of een tweede kroket gratis.
(PvWK)

Over Febo
'De Amsterdamse Febo startte in 1941 als banketbakkerij, met een eerste zaak vlakbij het Olympisch Stadion – al is de naam een afkorting van de Ferdinand Bolstraat, waar oprichter Johan Izaäk de Borst het vak leerde en waar inmiddels een bekende vestiging zit. Behalve brood en banket specialiseerde Febo zich in de kroket. In de jaren 60 opende de zaak zijn eerste automatiek, waar ambachtelijke happen ‘uit de muur’ kunnen worden gekocht; door het enorme succes ging de bakkerij verder met alleen kroketten en snacks. In 1976 werd de beroemde Grillburger gelanceerd, die inmiddels eveneens in een vegetarische variant bestaat. Daarnaast zijn het roomijs, de milkshake, frites en kip bekende iconen. Febo is niet meer uit het Nederlandse straatbeeld weg te denken; vandaag de dag zijn er meer dan 75 vestigingen met aan het hoofd Dennis de Borst, derde generatie Febo-familie. En nog steeds gaat opa’s recept als een kroket. Ook is Febo inmiddels een complete lifestyle, met populaire mode-items die als even warme broodjes over de toonbank vliegen.'

(bron: Febo)

Over Deliveroo
'Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 80.000 geliefde restaurants en met 60.000 bezorgers om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo zit in Londen, met ruim 2500 werknemers in kantoren over de hele wereld. Deliveroo is actief in meer dan 500 plaatsen en steden in 13 landen, te weten: Australië, België, Frankrijk, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten, Koeweit en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op www.deliveroo.nl.'

(bron: Deliveroo)  
 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken