H&M bezorgt online aankopen op de fiets

 H&M bezorgt online aankopen op de fiets
  • Food-en-retail
  • 9 dec 2019 @ 10:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

H&M Nederland zet vanaf nu fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Nederland is het allereerste land waar H&M deze milieuvriendelijke leveringsoptie aan klanten aanbiedt.

Het merk introduceert deze mogelijkheid om de bezorging van pakketten op een duurzamere manier uit te kunnen voeren.

'We zijn blij dat we onze klanten nu de mogelijkheid bieden om voor een "green delivery" te kiezen. Duurzaamheid is een essentieel onderdeel binnen H&M en het bezorgen per fietskoerier past daar naadloos in. En waar zouden we deze service nu beter kunnen lanceren dan in "fietsland" Nederland?', vertelt Susan Krau, country manager H&M Nederland.

Het netwerk van platform Fietskoeriers.nl, waar H&M voor deze leveringsoptie mee samenwerkt, bezorgt in meer dan 30 steden in Nederland. De fietskoeriers bezorgen tussen 18.00 en 22.00 uur, belooft de retailer. 'Op dit tijdstip is de kans het grootst dat klanten thuis zijn om hun bestelling in ontvangst te nemen en zo kan 98% van de pakketten die worden bezorgd door fietskoeriers ook direct worden afgeleverd. De nieuwe service is mogelijk voor klanten die levering op de volgende dag kiezen en is hetzelfde geprijsd als de reguliere levering op de volgende dag.' Om de bestelling met een minimale CO2-uitstoot bij de klant te kunnen bezorgen, gebruikt Fietskoeriers.nl auto’s die rijden op 100% groengas om de pakketten van het distributiecentrum van H&M bij de fietskoeriers aan te leveren.

Met een groeiende online markt is transport een belangrijk aandachtspunt. H&M Group wil ervoor zorgen dat logistiek zo energiezuinig mogelijk uitgevoerd kan worden, een belangrijk onderdeel in het doel om in 2040 klimaatpositief te zijn.
(PvWK)

Over H & M
'Hennes & Mauritz AB werd in 1947 opgericht in Zweden en is beursgenoteerd op NASDAQ Stockholm. De bedrijfsfilosofie is mode en kwaliteit voor de beste prijs op een duurzame manier. Naast H&M omvat H&M Group ook de merken & Other Stories, COS, Monki, Weekday, H&M Home, ARKET en Afound. De H&M Group heeft 48 online markten en meer dan 4900 winkels in 72 landen, waaronder franchisemarkten. In 2018 bedroeg de netto omzet inclusief BTW SEK 210 miljard en had het bedrijf meer dan 177.000 werknemers in dienst. Ga voor meer informatie naar hmgroup.com.'

(bron: H&M AB)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken