Na de oliebollen bestelt Nederland een pizza

Na de oliebollen bestelt Nederland een pizza
  • Food-en-retail
  • 31 dec 2019 @ 08:55
  • 13541 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • EvenementMarketing

Op de eerste dag van 2020 gaan de pizzabakkers van Domino’s gelijk flink aan de slag. Nieuwjaarsdag is voor Domino’s traditiegetrouw één van de drukste dagen van het jaar. Naar verwachting worden er 100.000 pizza’s gebakken. De populairste pizza’s op nieuwjaarsdag zijn de Pepperoni en Margaritha.

Domino’s verwacht een drukke periode, meldt het foodmerk. 'Tweede kerstdag en nieuwjaarsdag staan altijd garant voor topdrukte bij de pizzaketen. Een dag na een uitgebreid kerstdiner en na een avond vol oliebollen, appelflappen en champagne is een pizza het favoriete avondeten van velen. Om zoveel pizza’s in een korte tijd te kunnen bakken, is een goede voorbereiding ontzettend belangrijk. Genoeg bezorgers inplannen, alle ingrediënten op voorraad en op tijd voorgesneden en genoeg dozen die klaarstaan om gevuld te worden.'

Goede bodem
Maar echt snelheid maken bij drukte, begint bij de bodem, weet Thomas Willemstein. Hij is de snelste pizzabakker van Nederland met een persoonlijk record van 1 minuut en 3 seconden voor drie pizza’s: 'De meest ervaren pizzabakkers zorgen ervoor dat van het bolletje deeg zo snel mogelijk een bodem wordt gemaakt. Dat lijkt namelijk heel gemakkelijk, maar is het moeilijkste om te leren en vooral om snelheid te halen. Daarnaast is het belangrijk om in de wedstrijd – maar ook in de winkel tijdens de spits – je hoofd koel te houden en niet te stressen.'

Teamwork
Pizzabakken is teamwork en helemaal op nieuwjaarsdag. Rob Jansen, franchisenemer uit Rotterdam: 'Werken op nieuwjaarsdag is de allerleukste dag van het jaar, ondanks dat iedereen denkt dat het na een knalfeest nooit prettig is om te werken. Maar vaak wordt vergeten dat iedereen zich zo voelt. Daarom steunt iedereen elkaar die dag en voel je je echt verbonden met je collega’s. Dat zijn het soort dagen dat je een hecht team wordt en vrienden voor het leven maakt binnen Domino’s! Het is de drukste dag van het jaar. En wat is er nou mooier dan pizza’s zo snel mogelijk te bezorgen bij mensen thuis die dat ook zeer waarderen.'

Jaaroverzicht
Het nieuwe jaar goed beginnen is natuurlijk belangrijk, net als terugkijken op successen en leermomenten. Kijkend naar 2019 ziet Domino’s haar bedrijf nog steeds groeien. Zo zijn er dit jaar 20 nieuwe winkels bijgekomen. De keten telt inmiddels 289 vestigingen in Nederland. Daarnaast is de Pepperoni pizza nog steeds de favoriet gevolgd door de Margaritha met kaas. Beide pizza’s werden samen 3.5 miljoen keer verkocht. Totaal bakte Domino’s Nederland 19 miljoen pizza’s in 2019.

De grootste trend van 2019 was de opkomst van vegetarische en veganistische pizza’s, aldsus het merk. Eerder dit jaar kon Domino’s al delen dat er 25% meer vegetarische en vegan pizza’s verkocht werden dan het jaar ervoor. Nu blijkt ook dat er meer dan 20% van alle pizza’s die worden besteld vegetarisch of vegan is. Begin januari introduceert de pizzaketen drie nieuwe vegatarische pizza's met vleesvervangers. 
(PvWK)

Over Domino’s
'Domino’s Pizza heeft wereldwijd ruim 16.000 vestigingen in meer dan 89 landen. De franchiseformule is sinds 1989 gevestigd in Nederland en heeft hier inmiddels meer dan 280 vestigingen. Als marktleider heeft Domino’s het grootste en meest geavanceerde delivery systeem, waardoor de koeriers jaarlijks in de Benelux zo’n 20 miljoen absoluut verse, warme en kwalitatief hoogstaande pizza’s bezorgen. Domino’s Pizza Nederland maakt sinds april 2006 deel uit van Domino’s Pizza Enterprises Ltd (DPE). DPE is in Australië beursgenoteerd en is de master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw-Zeeland, Monaco, Frankrijk, Japan, Duitsland, België en Nederland. Voor meer informatie, ga naar www.dominos.nl.'

(bron: Domino)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken