Plus verzorgt op Kerstavond het diner in kraamafdeling
- Food-en-retail
- 13 dec 2019 @ 08:29
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PromotieMarketing
- 13 dec 2019 @ 08:29
- Peter van Woensel Kooy
Soms lukt het niet om álle familieleden aan tafel te krijgen met Kerst, soms omdat de allerjongste nog niet thuis is. In lijn met de tvc, 'brengt Plus de Kerst dit jaar naar Kers(t)verse ouders toe' via een speciale marketingpromotie.
Samen met een chef-kok verzorgt de supermarkt daarom op dinsdag 24 december 2019 een heerlijk Kerstdiner voor pas bevallen moeders en hun (nieuwe) gezin op een kraamafdeling.
478 baby’s per dag
Wereldwijd worden er ongeveer 255 baby’s per minuut geboren. In Nederland verwelkomen we gemiddeld 478 baby’s per dag* en nog altijd zijn dat iets meer jongens dan meisjes. Hoewel het aantal geboortes rond de feestdagen iets daalt, laten niet alle (kerst)kindjes op zich wachten. Zo zijn er bijna 400 gezinnen die het Kerstdiner moeten overslaan omdat zij een nieuw gezinslid verwelkomen, weet de retailketen.
Ultieme kerstdiner voor de jonge moeder
'Tijdens de zwangerschap heeft de aanstaande moeder heel wat lekkers aan zich voorbij moeten laten gaan. Daarom is bevallen met kerst misschien wel dubbel feest. Want naast het verwelkomen van een echt Kerstkindje is dit natuurlijk de tijd van het jaar dat er heerlijk eten en drinken op het menu staat. En na zo’n geweldige prestatie gaat een uitgebreid diner er zeker in. Populair op het menu van pas bevallen vrouwen zijn biefstuk, carpaccio, gerookte zalm en tiramisu. Daarbij voor de liefhebster wellicht nog een glaasje (alcoholvrije) wijn of bubbels', aldus Plus.
Kerstdiner op de kraamafdeling
'Kerst is natuurlijk de tijd van samenzijn met vrienden, familie en lekker eten. Omdat dit net iets lastiger is als je net bevallen bent en op een kraamafdeling ligt, biedt Plus dit jaar iets unieks. Op kerstavond organiseert de supermarkt een geheel verzorgd kerstdiner voor pas bevallen moeders en hun familie op een kraamafdeling, helemaal in lijn met de kerstcommercial. De kersverse gezinnen kunnen kiezen uit een menu vol typische kerstgerechten, verzorgd door een chef-kok. Of ze nu zin heeft in een warme lavacake, carpaccio of quiche, er is voor ieder wat wils. Want goed eten is samen eten.'
Verpleegkundige Chantal Heinis werkt op de afdeling verloskunde en vindt Kerst altijd een bijzondere tijd op de kraamafdeling: 'Als je in de zorg werkt dan hoort het erbij om met de feestdagen te werken. Het blijft altijd bijzonder, al die Kerstkindjes. De sfeer op de afdeling is ook altijd heel gezellig. Er staat eenKerstboom en overal hangen versieringen. Als de drukte het toelaat dan organiseren we een kerstontbijt met de nacht- en dagploeg. De nachtdienst dekt de tafel met heel veel lekkers. Maar soms gaat dan ‘gewoon’ de pieper af en weet je dat er een bevalling is begonnen. Het werk gaat dan natuurlijk altijd voor.'
(PvWK)
Bekijk hier de recente kerstcommercial van Plus
* Gebaseerd op cijfers van het CBS.
Over Plus
'Plus is met ruim 260 supermarkten een belangrijke speler op de Nederlandse levensmiddelenmarkt. De Plus Retail-organisatie bestaat uit het servicekantoor in Utrecht, drie regionale distributiecentra in Haaksbergen, Ittervoort en Hendrik-Ido-Ambacht, en een landelijk distributiecentrum in Middenbeemster. Plus is het coöperatieve huis voor onze 224 zelfstandige supermarktondernemers. Ons gezamenlijk doel is een duurzame bedrijfsvoering waarbij de klant centraal staat en de focus ligt op goed eten, voor iedereen elke dag. Onze lokale supermarktondernemers spelen hierbij een belangrijke rol – met hun persoonlijke service en betrokkenheid zijn zij verbonden met de buurt. Meer informatie over Plus Retail vindt u op www.plus.nl/over-plus.'
(bron: Plus)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing