Vuurwerkvoorverkoop 5 tot 10 procent meer dan 2018
- Food-en-retail
- 31 dec 2019 @ 11:42
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 31 dec 2019 @ 11:42
- Peter van Woensel Kooy
Tijdens de voorverkoop van vuurwerk is dit jaar 5 tot 10 procent meer uitgegeven dan vorig jaar, meldt de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland. De ratelbanden lopen in elk geval op hun eind.
De verwachting is dat de hoeveelheid verkocht vuurwerk deze jaarwisseling die van 2018 overvleugelt of dat de sales wellicht naar een record gaan.
Dat de weersverwachting gunstig is en de verkoop in het weekend is begonnen, kunnen de verkoop stuwen, stelt de Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland tegenover het ANP. Intussen meldt De Telegraaf dat meerdere woningen zwaar beschadigd zijn door vuurwerkbommen. Er is daarom discussie over de verkoop van zwaarder knalvuurwerk. Nitraatbommen en lawinepijlen zijn al illegaal, maar vrij makkelijk te koop via Telegramgroepjes, onthult de Volkskrant. De zogenaamde rode ratelbanden of rotjesmatten worden dit jaar voor het laatst verkocht.
Exit ratelband
Niet zozeer vanwege de knalgeluiden of het gevaar, maar vanwege de rommel van rode papieren snippers die ze achterlaten. In sommige gemeenten, zoals de Ronde Venen, worden gratis bezems uitgedeeld om de vuurwerkrommel te helpen opruimen. In Amsterdam worden burgers gevraagd om met een eigen bezem te komen helpen. Sommige gemeenten wijzen speciale plekken aan om vuurwerk af te steken, zodat andere delen knal- en flitsvrij zijn. Een trend dit jaar uit het assortiment zijn de 'boxen' die hoger geprijsd zijn, en die door een lont aan te steken een complete vuurwerkshow geven die tussen de twee en vijftien minuten duurt. Vriendengroepen leggen geld bij elkaar om 1 zo'n superdoos te kunnen kopen, vertelt een grote vuurwerkdealer aan MarketingTribune. Het afsteken van vuurwerk is alleen toegestaan tussen 31 december 2019 van 18.00 uur tot 1 januari 02.00 uur in 2020.
(PvWK)
Indruk van nieuw assortiment bij Vuurwerk Abcoude (foto's: PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- 2018
- Belangenvereniging Pyrotechniek Nederland
- champagne
- lont
- nitraat
- vuurwerk
- eind
- gunpowder
- rotje
- jaarwisseling
- uitgegeven
- luchthuiler
- voorverkoop
- jaar
- lont
- vuurwerk
- vuurpijl
- buskruit
- ratelband
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing