[video] W+K Amsterdam scoort met Milka kerstcommercial

[video] W+K Amsterdam scoort met Milka kerstcommercial
  • Food-en-retail
  • 2 dec 2019 @ 11:23
  • 11571 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Food

De Milka-chocolade kerstcommercial van Mondelēz raakt de gevoelige snaar met 'The Unsung Hero', een film gemaakt voor de Europese markt door Wieden + Kennedy Amsterdam en Cake-regie duo Dr. Bowman. Bekijk hem hier.

Dit duo bestaat uit Herman van den Bosch en Laurens Jans. Verhaal: op school repeteren kinderen een koorarrangement uit de heerlijke soul- en gospel-track 'You Got the Love'. Een van de jonge zangers koestert sympathie voor een technicus die ze ziet zwoegen met decors en verlichting om de show tot een succes te brengen.

Tijdens de voorstelling, met het recital in volle gang, stapt ze naar voren voor haar solo en 'zingt' het lied in internationale gebarentaal voor de bewaarder, die doof is. Zo kan hij de woorden volledig begrijpen en kan hij volgens W+K delen in de liefde die het koor voor hem voelt. De regel 'Geef aan degenen die het meeste geven' verschijnt tenslotte.

'Ons team onderzocht hoe empathie zich manifesteert in het leven en hoe die wordt gecommuniceerd en gedeeld op sociale media. Toen vonden we een video van een jong meisje dat betekenissen tekent voor haar dove vader, terwijl ze samen een concert bijwoonen', vertelt W + K creatief regisseur Edouard Olhagaray in Muse, 'Dit idee leek alles te omvatten wat we met Kerstmis wilden communiceren: de zorgzaamheid, het belang van delen. Dat bracht ons ertoe dit verhaal te vertellen.De film wil niet meer dan herinneren aan hoe goed het voelt om te geven en de mensen te bedanken die om hen geven', zegt Olhagaray, die de commercial niet per se als een tranentrekker beschouwt. 'In plaats van mensen aan het huilen te brengen, hopen we dat hij mensen zal aansporen om andere mensen om hen heen te bedanken. Vanuit een merkperspectief voelde het goed voor Milka om verder te gaan dan de eerdere leuke fabeltjes die we hebben verteld. Er is een tekort van empathie in de wereld. Wanneer een merk wil staan voor tederheid -"Tenderness Inside" is het overkoepelend thema- is dit een natuurlijk Umfelt voor Milka. '

Mila gooide eerder hoge ogen met het sympathieke tijdreizen-epos met kerstthema uit 2016, dat tot genoemde 'fabels' behoort. Hoewel dit verhaal en de uitvoering veel eenvoudiger is, voelt 'The Unsung Hero' volgens de makers vitaler aan, dankzij de realistischer stijl en een tijdloze boodschap. Oordeel zelf hieronder.
(PvWK)

 

CREDITS

Milka
Global Director Milka : Godert Van den Heuvel
Associate Marketing Director: Ciara O'Connor 
Milka Equity Manager : Agnes Posa-Somos

Wieden+Kennedy Amsterdam
Executive Creative Director: Eric Quennoy, Mark Bernath
Creative Director: Hannah Smit, Edouard Olhagaray
Art Director: Teresa Montenegro
Copywriter: Christopher Cryer
Head of Broadcast Production: Joe Togneri
Broadcast Producer: Elissa Singstock 
Group Account Director: Eleanor Thodey
Account Director: Hannah Heider 
Account Manager: Kristina Jorgensen
Head of Planning: Martin Weigel
Planning Director: Nusara Chinnaphasaen
Planner: Alex Jeanneau 
Head of Comms & Digital Strategy: Danielle Pak
Comms Planning Director: Wes Young
Digital Strategist: Kieran Kenlock 
Art Producer: Stacey Prudden
Head of Design: Joe Burrin 
Studio Director: Lizzie Murray
Lead Designer: Malia Killings
Project Manager: Gabriela Cimenti Moreira 
Business Affairs: Fiona Fan 

Production Company: Cake Film and Photography
Director: Dr. Bowman- Herman Van Den Bosch, Laurens Jans
Director of Photography: Herman Van Den Bosch
Producer: Annemien Lijfering
Executive Producer: Clarisse Venekamp

Editing Company: Final Cut London
Editor: Ed Cheesman

Audio Post: Wave Sound Studios Amsterdam
Sound Designer/Mixer: Randall MacDonald

Music: MassiveMusic
Artist / Title: You Got the Love (publishing licensed, master by Massive) 

Post Production: MPC Amsterdam
Flame: Ricky Weissman
Colorist : Jean Clement, Matthieu Toullet
Producer: Gwenn Hardouin

 



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken