Boek over Jaap Kortewegs voedselrevolutie
- Food-en-retail
- 6 feb 2020 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 6 feb 2020 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
Op 5 maart 2020 verschijnt bij Xander Uitgevers het boek 'De Vegetarische Slager' van Jeroen Siebelink. Onderwerp: hoe oprichter Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: 'van idealistische droom naar wereldsucces.'
'Hij heeft even overwogen het klein te houden. Als iets voor zichzelf, alsof het maar een persoonlijk probleempje is met het supermarktaanbod. Maar het gaat niet om hem. Het gaat om de planeet. Volgens de Verenigde Naties is er vanaf 2050 een extra planeet nodig om onze planeet te voeden. En Jaap Korteweg heeft geen zin om die sombere rapporten te lezen, hij wil er ook geen oordeel over vellen, hij wil alleen maar iets doen aan het probleem. Dus nu zit híj met een probleem. En er is geen weg meer terug.'
Ontmoet Jaap Korteweg, slagerszoon en boer uit het Brabantse Zevenbergen: nuchter en bescheiden, maar ook ambitieus en eigenwijs. Iemand die blind is voor beren op de weg, maar zijn kansen altijd scherp ziet. Een eenvoudige man met een niet zo eenvoudige droom: mensen vegetarisch vlees laten eten. Lékker vlees; kip, biefstukken, rookworst – alles waar hij zelf als vleesliefhebber zo van houdt – maar dan zonder dat er een dier aan te pas komt, teased de uitgeverij alvast.
Schrijver en onderzoeksjournalist Jeroen Siebelink zal de lezer in het nieuwe boek meenemen op het 'onvergetelijke avontuur' van een groepje pioniers dat zich, gesterkt door de missie van Jaap, elke dag inzet voor een wereld zonder dierlijk vlees. 'Met dit geweldige boek ben je onderdeel van de droom, de strijd, de mislukkingen, de tactiek, de geheimen, het doorzettingsvermogen en het uiteindelijke succes van De Vegetarische Slager.'
Korteweg (1962) is negende akkerbouwer en oprichter van De Vegetarische Slager. Als boer zag hij van dichtbij hoe zijn grote liefde voor vlees ten koste ging van dier, mens en planeet. Hij is ervan overtuigd dat plantaardige vleesopvolgers, die in smaak en beet niet te onderscheiden zijn van dierlijk vlees, het houden van dieren overbodig maken en het leven op aarde redden. Hoe? Gewoon, door de grootste slager van de wereld te worden. Samen met marketingman en politicus Niko Koffeman, die hij bij toeval ontmoette op een camping, begon hij de slagerij uit zijn dromen. Zijn plantaardige vlees is de toekomst en wordt inmiddels in tientallen landen verkocht.
Zoals uw reporter als eerste eind 2016 correct voorspelde (zie icoon Eten & Gezondheid) en MarketingTribune 19 december 2018 bevestigde, verkocht Korteweg het merk intussen aan Unilever zodat hij inderdaad de grootste vega-slager ter wereld kan worden. Vanaf 5 maart 2020 meer.
(PvWK)
Cover van het aanstaande boek
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Niko Koffeman
- voorspelling
- boek
- Xander Uitgevers
- Unilever
- world domination
- vlees
- Jaap Korteweg
- Vegetarische Slager
- vega
- marketing
- DVS
- merk
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe McCrispy burger zorgt voor gespannen sfeer bij McDonald's
- Johma onthult oorsprong naam in nieuwe commercial
- Gen Z en Millennials zoeken experience en inspiratie in...
- Jumbo winkels laten Albert Heijn-prijzen zien
- Voedselbanken en Albert Heijn samen tegen voedselarmoede
- Column Rekent Jumbo zich te snel rijk?
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- 300ste Wibra in Mall of the... 12-09-2024
- Statieheld-pilot op universiteiten... 12-09-2024
- Danone kapt met Nutri-Score op... 12-09-2024
- Iconisch merk Coolcat maakt comeback11-09-2024
- Start herfstcampagne "Mooi voor de... 10-09-2024
- Zorgvuldig omgaan met de buurt in... 10-09-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing