Bol.com opent mega-online kledingwinkel
- Food-en-retail
- 23 jan 2020 @ 10:06
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingRetail
- 23 jan 2020 @ 10:06
- Peter van Woensel Kooy
Bol gaat modemerken als Claudia Sträter, Moschino, Miss Etam, About You verkopen via een speciale afdeling op het platform. Ook Zeeman, LolaLiza en binnenkort C&A komen te koop. Het fashion-assortiment betreft eind februari 100.000 artikelen.
De fysieke winkels zullen volgens het platform niet lijden onder de stap van Bol.com. 'We werken met hen samen, ze krijgen door de samenwerking meer exposure, een groter platform', reageert Bol.com-directeur winkels, Margaret Versteden. Het platform, onderdeel van Ahold Delhaize, haalde om de kledingtak te schragen onlinespeler About You binnen als partner, waarmee ook duizenden merken binnen worden gehaald. De eigen dames- en herenkledingwinkel stond al lang op de verlanglijst van Bol en moet gezien worden in het licht van de komst van Amazon naar Nederland. Amazon Nederland zette vorige week de poorten open voor derden om zich aan te melden als partner, zoals MarketingTribune al meldde. Zo geliefd lijkt Amazon bovendien op voorhand niet.
Amazon en kledingwinkel
'Dat wij nu beginnen is echt toeval', zegt Versteden op Nu.nl, 'We werken hier al jarenlang naartoe.' Amazon verkoopt nu alleen nog boeken via Amazon.nl, later dit jaar komen daar meer dan twintig categorieën bij, waaronder kleding. Andere grote online spelers in de Nederlandse kledingbranche zijn Zalando, Otto (met dochterbedrijf About You) en Wehkamp. De kledingbranche realiseert zo’n vijftien procent van de omzet via digitale verkoopkanalen. In totaal wordt de kledingomzet in 2020 geraamd op ongeveer 5,5 tot 6 miljard euro. Aan de lancering van de Bol-kledingshop wordt geen grote reclame-actie gekoppeld, zegt Versteden.
(PvWK, bronnen: ABN Amro retail-rapport, Emerce, Nu.nl)
Beeld boven: Winnaar Bol.com tijdens de Shopping Awards 2019 (foto BBP Media)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- distributie
- Zeeman
- modemerken
- LolaLiza
- platform
- Claudia Sträter
- retail
- Bol.com
- verkopen
- digital
- pakje
- Ahold Delhaize
- marketing
- Miss Etam
- Moschino
- online
- About You
- webshop
- platform
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Thuiswinkel Markt Monitor:... 19-03-2024
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing