De voorspellingen over plantaardig food in 2020

De voorspellingen over plantaardig food in 2020
  • Food-en-retail
  • 3 jan 2020 @ 08:37
  • 13234 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Het plantaardige food-aanbod is enorm gegroeid en wordt verwacht nog meer te groeien. Wat gebeurde er in 2019 op het gebied van plantaardige producten en wat is de voorspelling voor 2020? VMT inventariseert.

Dit rapport van IDTechEx onderzocht de huidige en toekomstige markt van plantaardige producten. Uit dhe rapport blijkt dat het aanbod van plantaardige producten enorm gegroeid is  afgelopen jaar en ook steeds meer consumenten open staan voor de consumptie van plantaardige vleesvervangers.

Het rapport voorspelt een verdere stijging van deze groei en de populariteit van plantaardige vleesalternatieven. In het rapport voorspelt men een omzet van 27 miljard in 2030, aldus groentenvakmedium VMT.


Consumentenperceptie
'In 2019 is zowel het aanbod als de verkoop van plantaardige vleesalternatieven gegroeid. In de ogen van de consumenten zijn plantaardige vleesvervangers gezonder en duurzamer dan de consumptie van vlees. In vergelijking met 2017 is de verkoop van plantaardige vleesvervangers volgens het rapport met 40% gegroeid.'

Carnivoren overtuigd
Plantaardige vleesvervangers hebben volgens VMT al langer niet meer het imago van een ‘slechte imitatie van vlees’. 'Waar de aanbieder zich eerst enkel richtten op de vegetariërs en veganisten, richten producenten van plantaardige vleesvervangers zich nu ook op de 95% van de bevolking die wel vlees eten. De consumenten die wel vlees eten willen goede kwaliteit van de producten. Zij vinden kwaliteit belangrijker dan de ethische belangen die vegetariërs en veganisten hebben. Daardoor richten productontwikkelaars zich steeds meer op het namaken van vlees, maar dan met plantaardige ingrediënten. Deze imitatie van vlees heeft volgens het rapport mede bijgedragen aan de enorme groei, en dit zal doorzetten in 2020.' Lees verder over andere Beyond Meat, Impossible Whopper en de burger van de Vegetarische Slager bij Burger King en The Good Food Institute in 2020 via deze link.
(PvWK, bron: VMT)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken