Deliveroo en Michelin-restaurant Vermeer openen pop-uprestaurant op geheime locatie
- Food-en-retail
- 16 jan 2020 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 16 jan 2020 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Michelin-restaurant Vermeer en food-platform Deliveroo bundelen hun krachten tijdens de achtste editie van Hotelnacht. Op zaterdag 18 januari 2020 wordt een speciaal viergangendiner geserveerd op een bijzondere, nog geheime locatie in Amsterdam.
Geheime pop-up
Tijdens Hotelnacht opent restaurant Vermeer samen met Deliveroo eenmalig een pop-uprestaurant op een locatie die nog tot vrijwel het laatste moment een verrassing blijft. Een halfuur van tevoren krijgen de veertig gelukkige gasten die een ticket wisten te bemachtigen te horen waar ze precies moeten zijn. Vervolgens serveren de riders van Deliveroo een door Michelin-chef Chris Naylor bereid diner. Het is één van de tientallen activiteiten die hotels organiseren tijdens Hotelnacht en voor Vermeer en Deliveroo het moment om hun speciale samenwerking aan te kondigen.
Bezorgen heeft de toekomst
Michelin-chef Chris Naylor: ‘Het bezorgen van eten heeft de toekomst. Hier in Nederland staan we pas aan het begin van deze foodtrend. Ik kom net uit China en daar wordt echt alles bezorgd. Op elk moment en overal. Waarom zou je nog uit eten gaan als je thuis kunt eten op het hoogste niveau? Wat hier gaat gebeuren is dat er steeds vaker kwalitatief eten wordt bezorgd, in plaats van de geijkte pizza en hamburger. Ik wil hier graag een rol in spelen.’
Jeroen Schaling, Marketing Director Deliveroo Nederland: ‘Deliveroo wil altijd een optie zijn. Voor alle klanten, op ieder moment van de dag,op ieder prijsniveau en met het meest diverse aanbod. De samenwerking met Restaurant Vermeer past hier perfect bij: de keuken van Chris Naylor is een absolute aanwinst op ons platform! Ik kijk er naar uit om onze klanten thuis of op locatie kennis te laten maken met de verrassende gerechten van Chris en zijn team, waarbij groenten – net als bij alle gerechten van Chris – een hoofdrol in zullen spelen.’
Exclusieve samenwerking
Het exclusieve, tijdelijke restaurant van deze Hotelnacht is alleen komende zaterdag geopend en was al in korte tijd uitverkocht. Na het diner verdwijnt het hele pop-uprestaurant weer. Het project is het eerste resultaat van de exclusieve samenwerking tussen Restaurant Vermeer en Deliveroo, die in de zomer van 2020 een vervolg krijgt.
Hotelnacht
Tijdens Hotelnacht openen Amsterdamse hotels hun deuren voor inwoners en laten hotelrestaurants en -bars zien wat ze in huis hebben. Tijdens eerdere edities van Hotelnacht presenteerde Vermeer al een verrassend nachtelijk kebab-restaurant en een Duitse avond met Bier & Bratwurst en een flexitarische pop-up in de oudste kapel van Amsterdam.
Special delivery
Deliveroo heeft al eerder op bijzondere plaatsen maaltijden bezorgd, zoals bij Picnic in the Park in 2018 en op het strand van Scheveningen in de zomer van 2019. Ook opende het maaltijdplatform in januari 2019 de Bike Bar, een gezonde pop-up snackmuur in Amsterdam voor iedereen die langs fietste en zich aan zijn gezonde voornemens wilde houden.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Deliveroo
- bundelen
- Michelin
- achtste editie
- geheim
- food
- restaurant
- Jeroen Schaling
- marketing
- Jeroen Schaling
- Chris Naylor
- locatie
- Amsterdam
- Vermeer
- food-platform
- Hotelnacht
- bijzonder
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing