Jumbo vernieuwt topstructuur ten behoeve van verdere groei

Jumbo vernieuwt topstructuur ten behoeve van verdere groei
  • Food-en-retail
  • 7 jan 2020 @ 08:32
  • 12257 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • PersonaliaMarketing

Jumbo Supermarkten vernieuwt haar topstructuur. De wijziging moet er volgens het familiebedrijf voor zorgen dat Jumbo op een gezonde manier verder kan groeien en een ondernemende en klantgerichte onderneming blijft.

De aanpassing zorgt volgens het concern voor een duidelijkere splitsing tussen strategie en beleid enerzijds en operationele operatie anderzijds. Om dit te bewerkstelligen is voor de dagelijkse aansturing binnen de Raad van Bestuur de nieuwe functie van Chief Operating Officer (COO) gecreëerd. Cees van Vliet treedt per vandaag aan in die functie. Hij was tot 1 juli 2019 directeur Winkels en Distributie bij branchegenoot Albert Heijn. Met zijn jarenlange operationele ervaring in de retailsector is hij de juiste persoon om de strategische koers van Jumbo door te vertalen naar de dagelijkse praktijk. 

Vier leden Raad van Bestuur
Met het aantreden van Cees van Vliet als COO bestaat de Raad van Bestuur van de Jumbo Groep uit vier personen:

* Frits van Eerd blijft als Chief Executive Officer (CEO) eindverantwoordelijk voor Jumbo en is in die hoedanigheid verantwoordelijk voor de strategische richting en ontwikkeling.
* Colette Cloosterman-van Eerd is als Chief Customer Officer (CCO) verantwoordelijk voor de merk- en formule strategie van zowel Jumbo als La Place en richt zich vooral op het realiseren van de leukste boodschap voor de klant.
* Ton van Veen blijft als Chief Financial Officer (CFO) verantwoordelijk voor Finance, Technology & Data, Franchise & Real Estate, Human Resources, Corporate Affairs en Fusies & Overnames.
* Cees van Vliet zal zich in zijn rol als COO richten op het uitvoeren en optimaliseren van de winkeloperaties in Nederland en België, Buying & Merchandising en Supply Chain.

Wendbaar en slagvaardig
Jumbo groeit hard, in velerlei opzichten. Frits van Eerd: “'Het gaat goed met Jumbo. We hebben vorige week weer klinkende groeicijfers bekend mogen maken. Wij willen deze groei graag continueren en daarvoor is een voortdurende aanpassing van de organisatie essentieel.'

(PvWK, bron: Jumbo)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken