Albert Heijn verdubbelt capaciteit voor thuisbezorging

Albert Heijn verdubbelt capaciteit voor thuisbezorging
  • Food-en-retail
  • 3 feb 2020 @ 10:53
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieMarketing

Albert Heijn opent twee nieuwe Home Shop Centers in Oosterhout (GLD) en Bleiswijk. Samen met het in november geopende HSC in Amsterdam verdubbelt Albert Heijn hiermee de capaciteit voor thuisbezorging.

Beide locaties bemeten 20.000 m2, hebben de duurzaamheidsstandandaard 'Breeam *** ' ('zeer goed'), gaan 40.000 bestellingen per week verwerken en bieden werkgelegenheid aan 1.000 nieuwe medewerkers. De nieuwe locaties zorgen volgens AH voor meer capaciteit en een betere spreiding. 'Daardoor ontstaat in de Randstad en in Oost-Nederland ruimte voor groei. Dat is belangrijk omdat het aantal particuliere en zakelijke klanten dat hun boodschappen graag op ah.nl bestelt, toeneemt.'

Thuisbezorgen versimpelen
De afgelopen jaren heeft Albert Heijn het thuisbezorgen van boodschappen steeds makkelijker gemaakt. Onder andere de landelijke uitrol van de bezorgbundel en een lager minimum bestelbedrag op dinsdag, woensdag en donderdag dragen bij aan de forse groei van bestellingen op Ah.nl. De opening van de nieuwe HSC's is naar verwachting eind dit jaar/begin volgend jaar.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken