Circulair Mr. Flexx display-assortiment geïntroduceerd tijdens retailbeurs EuroShop

Circulair Mr. Flexx display-assortiment geïntroduceerd tijdens retailbeurs EuroShop
  • Food-en-retail
  • 19 feb 2020 @ 14:52
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenMarketing

Voor retailers en merken lanceert Vlastuin, al meer dan 52 jaar expert in instore-oplossingen, het circulaire display 'Mr. Flexx': een modulair displaysysteem dat eindeloos herbruikbaar is dankzij een multifunctionele ontwerp.

Deze herbruikbaarheid vermindert volgens Vlastuin het vereiste volume karton tot 90 procent ten opzichte van traditionele POS-displays. Het resultaat? Mr. Flexx bespaart tot 86 procent CO2. Alleen al in Nederland bedraagt ​​de besparing op kartonafval jaarlijks meer dan 14.000 ton. Bovendien is het systeem zelf 100% recyclebaar, omdat het is gemaakt van 100% monomateriaal.

Mr. Flexx creëert een circulaire logistieke stroom met een volledig circulair systeem met als doel maximale impact en kostenefficiency.

Retailers en merken kunnen elk type productverpakking of merk optimaal presenteren met minimale inspanning en voorbereidingstijd, stelt Vlastuin. 'Mr. Flexx is snel inzetbaar en volledig instelbaar. De opbouwtijd is minder dan drie minuten; merkdecoraties kunnen binnen 60 seconden worden gewijzigd. Dankzij de efficiënte en vereenvoudigde supply chain, maakt Mr. Flexx aanzienlijke besparingen mogelijk op het gebied van voorraadbeheer, transportkosten en co-packing.'

Adapterplaat
De traditionele en robuuste Mr. Flexx Classic, 'gebaseerd op meer dan 10 jaar bewezen succes', is geoptimaliseerd voor de behoeften van vandaag: een nieuwe adapterplaat die alle soorten logistieke dragers mogelijk maakt, geperforeerde achterwand waardoor schappresentaties mogelijk zijn en hangende productverpakkingen en allerlei opties voor creatieve, impactvolle decoraties. 'Dit alles om maximale impact te bereiken en de uitverkoop te verhogen.'

Mr. Flexx Premium Vlastuin introduceert ook een volledig nieuwe versie op EuroShop 2020: Mr. Flexx Premium. 'Met zijn verschillende technisch innovatieve modules is Mr. Flexx Premium klaar voor het nieuwe decennium. Denk in termen van toevoegingen zoals audio, licht, geur en het mogelijk maken van bewegende decoraties', aldus de aanbieder.

Bio-plastic
De volgende stap op weg naar maximale duurzaamheid in de Point of Sale-wereld, met de eerste bio-plastic POS-display, moet Mr. Flexx Eco worden. 'Dit volledig modulaire displaysysteem is gemaakt van natuurlijke producten. Een van de gebruikte bio-plastic materialen is Vibers: deze bioplast is gebaseerd op olifantsgras en is volledig recyclebaar aan het einde van zijn levenscyclus. De gebruikte grondstof is volledig circulair.'
(PvWK)


Het team van Vlastuin op EuroShop

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken