Circulair Mr. Flexx display-assortiment geïntroduceerd tijdens retailbeurs EuroShop
- Food-en-retail
- 19 feb 2020 @ 14:52
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenMarketing
- 19 feb 2020 @ 14:52
- Peter van Woensel Kooy
Voor retailers en merken lanceert Vlastuin, al meer dan 52 jaar expert in instore-oplossingen, het circulaire display 'Mr. Flexx': een modulair displaysysteem dat eindeloos herbruikbaar is dankzij een multifunctionele ontwerp.
Deze herbruikbaarheid vermindert volgens Vlastuin het vereiste volume karton tot 90 procent ten opzichte van traditionele POS-displays. Het resultaat? Mr. Flexx bespaart tot 86 procent CO2. Alleen al in Nederland bedraagt de besparing op kartonafval jaarlijks meer dan 14.000 ton. Bovendien is het systeem zelf 100% recyclebaar, omdat het is gemaakt van 100% monomateriaal.
Mr. Flexx creëert een circulaire logistieke stroom met een volledig circulair systeem met als doel maximale impact en kostenefficiency.
Retailers en merken kunnen elk type productverpakking of merk optimaal presenteren met minimale inspanning en voorbereidingstijd, stelt Vlastuin. 'Mr. Flexx is snel inzetbaar en volledig instelbaar. De opbouwtijd is minder dan drie minuten; merkdecoraties kunnen binnen 60 seconden worden gewijzigd. Dankzij de efficiënte en vereenvoudigde supply chain, maakt Mr. Flexx aanzienlijke besparingen mogelijk op het gebied van voorraadbeheer, transportkosten en co-packing.'
Adapterplaat
De traditionele en robuuste Mr. Flexx Classic, 'gebaseerd op meer dan 10 jaar bewezen succes', is geoptimaliseerd voor de behoeften van vandaag: een nieuwe adapterplaat die alle soorten logistieke dragers mogelijk maakt, geperforeerde achterwand waardoor schappresentaties mogelijk zijn en hangende productverpakkingen en allerlei opties voor creatieve, impactvolle decoraties. 'Dit alles om maximale impact te bereiken en de uitverkoop te verhogen.'
Mr. Flexx Premium Vlastuin introduceert ook een volledig nieuwe versie op EuroShop 2020: Mr. Flexx Premium. 'Met zijn verschillende technisch innovatieve modules is Mr. Flexx Premium klaar voor het nieuwe decennium. Denk in termen van toevoegingen zoals audio, licht, geur en het mogelijk maken van bewegende decoraties', aldus de aanbieder.
Bio-plastic
De volgende stap op weg naar maximale duurzaamheid in de Point of Sale-wereld, met de eerste bio-plastic POS-display, moet Mr. Flexx Eco worden. 'Dit volledig modulaire displaysysteem is gemaakt van natuurlijke producten. Een van de gebruikte bio-plastic materialen is Vibers: deze bioplast is gebaseerd op olifantsgras en is volledig recyclebaar aan het einde van zijn levenscyclus. De gebruikte grondstof is volledig circulair.'
(PvWK)
Het team van Vlastuin op EuroShop
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- retailers
- marketing
- ontwerp
- merken
- multifunctioneel
- EuroShop
- beurs
- modulair
- retail
- point of sale
- winkelvloer
- display
- instore-oplossingen
- POS
- Vlastuin
- Mr. Flexx
- het circulair
- displaysysteem
- expert
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing