Dolf van den Brink nieuwe topman Heineken

Dolf van den Brink nieuwe topman Heineken
  • Food-en-retail
  • 12 feb 2020 @ 12:59
  • 18502 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFoodPersonalia

Dolf van den Brink (47) volgt Jean-François van Boxmeer als topman bij Heineken wereldwijd. De Belg van Boxmeer stapt na vijftien jaar op bij de brouwer. Van Den Brink heeft zich bewezen op verschillende cruciale posten binnen het Heinekenconcern.

Van Boxmeer (links op de foto) begon zijn carrière bij het bierconcern in 1984 als stagiair en maakte naam bij verschillende Afrikaanse activiteiten van Heineken. Onder zijn leiding verdubbelde Heineken zowel qua activiteiten als financieel in omvang. Ook kwam er toen meer aandacht voor lokale biermerken als Sol en Amstel die werden gepositioneerd als ‘wereldmerken’. Van Boxmeer speelde in op de marketingtrend richting craftbier en alcoholarm en alcoholvrij. Zo werd onder Van Boxmeer het Heinekenmerk aangevuld met Heineken 0.0, dat in tegenstelling tot het eerdere alcoholvrije Buckler wel een enorm succes werd en is. Ook verruimde hij de cidermarkt voor het concern.
 

Aziatische biermarkt
Van den Brink was eerder topman bij Heineken USA, voor hij zich in 2015 richtte op de Mexicaanse joint-venture Femsa. Momenteel leidt Van den Brink de Aziatische activiteiten, zo meldt Heineken, die de afgelopen jaren zijn uitgebreid met de overname van Asia Pacific. Breweries en cruciale joint-ventures in onder meer Vietnam en China. Van Boxmeer blijft aan Heineken verbonden, als commissaris van Heineken Holding.
(PvWK, beeld: Heineken)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken