Dolf van den Brink nieuwe topman Heineken
- Food-en-retail
- 12 feb 2020 @ 12:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFoodPersonalia
- 12 feb 2020 @ 12:59
- Peter van Woensel Kooy
Dolf van den Brink (47) volgt Jean-François van Boxmeer als topman bij Heineken wereldwijd. De Belg van Boxmeer stapt na vijftien jaar op bij de brouwer. Van Den Brink heeft zich bewezen op verschillende cruciale posten binnen het Heinekenconcern.
Van Boxmeer (links op de foto) begon zijn carrière bij het bierconcern in 1984 als stagiair en maakte naam bij verschillende Afrikaanse activiteiten van Heineken. Onder zijn leiding verdubbelde Heineken zowel qua activiteiten als financieel in omvang. Ook kwam er toen meer aandacht voor lokale biermerken als Sol en Amstel die werden gepositioneerd als ‘wereldmerken’. Van Boxmeer speelde in op de marketingtrend richting craftbier en alcoholarm en alcoholvrij. Zo werd onder Van Boxmeer het Heinekenmerk aangevuld met Heineken 0.0, dat in tegenstelling tot het eerdere alcoholvrije Buckler wel een enorm succes werd en is. Ook verruimde hij de cidermarkt voor het concern.
Aziatische biermarkt
Van den Brink was eerder topman bij Heineken USA, voor hij zich in 2015 richtte op de Mexicaanse joint-venture Femsa. Momenteel leidt Van den Brink de Aziatische activiteiten, zo meldt Heineken, die de afgelopen jaren zijn uitgebreid met de overname van Asia Pacific. Breweries en cruciale joint-ventures in onder meer Vietnam en China. Van Boxmeer blijft aan Heineken verbonden, als commissaris van Heineken Holding.
(PvWK, beeld: Heineken)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Sol
- speciaal bier
- Freddy
- craft
- Heineken wereldwijd
- micro brewery
- brouwer
- Belg
- AB InBev
- cider
- reclame
- holding
- biertje
- Zoeterwoude
- Dolf van den Brink
- Amstel
- schuimkraag
- topman
- Jean-François van Boxmeer
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing