Holland & Barrett komt met compleet vernieuwde winkel

Holland & Barrett komt met compleet vernieuwde winkel
  • Food-en-retail
  • 4 feb 2020 @ 15:20
  • 20488 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingWinkelen

De eerste winkel van Holland & Barrett met een compleet vernieuwd winkelbeeld is geopend in Rotterdam Alexandrium. De afgelopen weken zijn ook de H&B winkels in Deventer, Den Bosch en Utrecht Hoog Catharijne verbouwd volgens deze nieuwe uitstraling.

Deze vernieuwde winkels laten volgens de retailketen nog beter zien waar Holland & Barrett voor staat: 'een breed, vernieuwend assortiment van natuurlijke Health en Beauty producten, waarbij duurzaamheid hoog in het vaandel staat en een klantgerichte winkelervaring en service leidend zijn. De winkels hebben een frisse en natuurlijke uitstraling door het gebruik van warme materialen zoals hout en planten.' 

De klant ervaart er, naast de natuurlijke uitstraling, meer rust, ruimte en beleving. 'De winkel is toegankelijker geworden door een andere opstelling van de meubels. Deze meubels zijn gerecycled uit de oude stalen meubels, daar duurzaamheid een grote rol speelt bij Holland & Barrett. Zo is Holland & Barrett bijvoorbeeld ook de eerste met een Zero Waste Beauty assortiment, waarbij het gebruik van verpakkingen gereduceerd wordt en de eerste retailer die de verkoop van wegwerpdoekjes in de ban heeft gedaan.' 

In de nieuwe winkels worden de klanten verrast door de verschillende presentaties op de tafels en de zogenaamde ‘experience bars’ binnen elke afdeling, waar steeds de nieuwste producten te zien zijn en waar de klanten de producten kunnen testen en ervaren. 

Marc Estourgie, managing director Nederland: 'deze compleet vernieuwde winkel is een enorme stap voorwaarts en onderstreept duidelijk onze ambitie als dé leidende retailer in natuurlijke Health&Beauty. Het meest trots ben ik op de glimlach van onze medewerkers en de enorm positieve reacties van de klanten in deze verbouwde winkels.' 

Het nieuwe winkelconcept is te zien en te ervaren in de winkels in Rotterdam Alexandrium, Deventer, Den Bosch en Utrecht Hoog Catherijne. Binnenkort volgen meer verbouwingen waaronder Eindhoven Woensel en een nieuwe winkelopening aan de Fahrenheitstraat in Den Haag. 
(PvWK)

Over Holland & Barrett
'Holland & Barrett Nederland - tot 1 mei 2015 De Tuinen B.V. - is een landelijke keten van 202 gezondheidswinkels, met een unieke winkelformule die aansluit op de huidige maatschappelijke ontwikkeling. Daarin is kwaliteit van leven op een natuurlijke en evenwichtige manier steeds belangrijker. Het assortiment bestaat uit voedingssupplementen, gezonde voeding, sportvoeding, glutenvrije producten, verschillende soorten theeën, kruidensoorten en een scala aan verzorgings- en relax producten. De verzorgingsproducten van Holland & Barrett zijn vrij van SLS (Sodium Lauryl Sulfaat), parabenen, microplastics en niet getest op dieren.'

(bron: Holland & Barrett) 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken