Sourcy Vitaminwater nu volledig suikervrij

Sourcy Vitaminwater nu volledig suikervrij
  • Food-en-retail
  • 27 feb 2020 @ 09:54
  • 12886 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Sourcy kiest voor een herlancering van Sourcy Vitaminwater. Het gehele assortiment is vanaf week 10 - week 12 volledig suikervrij verkrijgbaar, en mét behoud van de lekkere smaak. De verfrissende koolzuurvrije drank met toegevoegde vitaminen is hiermee het enige vitaminewater in de Nederlandse markt zonder toegevoegde suiker.

Sourcy bouwt hiermee verder aan een assortiment dat geen suiker bevat. Alle vertrouwde smaken krijgen een nieuw design en daarnaast komt Sourcy met een nieuwe smaakvariant: Passievrucht Kumquat smaak.

De herlancering van Sourcy Vitaminwater past in de missie van Vrumona - waarvan Sourcy onderdeel is - om de frisdrankcategorie onder de noemer ‘Goed en Gezond Drinken voor Iedereen’ - gezonder te maken. Met het oog op de groeiende consumentenbehoefte aan verantwoorde producten en de bewustwording over suiker gaan alle smaken van Sourcy Vitaminwater over naar 0 procent suiker. Door het verwijderen van suiker uit frisdrank verandert niet alleen de smaak maar ook het mondgevoel. Vereiste was wel dat de consument het product even lekker zou blijven vinden. En dat is gelukt, blijkt uit de consumententest. Sourcy Vitaminwater bevat per flesje 50% van de dagelijkse referentie inname aan vitamine in de desbetreffende smaak. De vitaminesamenstelling verschilt per beschikbare smaak.

'Vrumona was in Nederland de eerste frisdrankproducent die laagcalorische frisdranken op de markt bracht. Zo introduceerden wij al in 1957 Rivella en later kwamen hier vele andere merken bij, zoals Crystal Clear en Sourcy mineraalwater. Inmiddels is er van elke frisdrank in ons portfolio een laagcalorische variant. Met de herlancering van Sourcy Vitaminwater zetten we nu een nieuwe stap in het realiseren van onze missie', vertelt Susan Houben, Marketing Director van Vrumona. 'Zo willen we bereiken dat tegen 2030 laagcalorische frisdranken de standaard zijn. Op dit moment is ruim de helft van de dranken die wij verkopen een frisdrank met weinig calorieën. Hiermee vervult Vrumona een voortrekkersrol in Nederland.'

Nieuw: Vitaminwater Passievrucht Kumquat smaak
Het assortiment van Sourcy Vitaminwater is uitgebreid met een nieuwe smaakvariant - Vitaminwater Passievrucht Kumquat smaak. Vitaminwater Passievrucht Kumquat smaak is verkrijgbaar in een halve liter en bestaat onder andere uit zuiver bronwater, natuurlijke aroma’s, citroenzuur en een concentraat van wortel, saffloer, appel en citroen. Daarnaast bevat het vitamine B5, B6 en B12.

Nieuw design
Alle producten van Sourcy Vitaminwater zijn in een nieuw jasje gestoken. De nieuwe identiteit oogt vertrouwd maar is tegelijkertijd meer onderdeel van het Sourcy merk geworden. Het hart heeft nu duidelijker de Sourcy signatuur; het Sourcy logo en de merkkleur blauw. Wat blijft zijn de opvallende en herkenbare smaak kleuren. De nieuwe identiteit is in samenwerking met designbureau Mountain gecreëerd.|
(PvWK)

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune Events

Tijdelijke maatregel i.v.m. het coronavirus | Je kunt tot 1 week voor een betaald BBP Media event je inschrijving nog annuleren. Mocht het event geannuleerd worden door organisator BBP Media, dan wordt het inschrijfgeld teruggestort.

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken