Verantwoorde kaarsen Bolsius zijn startschot voor nieuwe duurzame koers

Verantwoorde kaarsen Bolsius zijn startschot voor nieuwe duurzame koers
  • Food-en-retail
  • 25 feb 2020 @ 11:38
  • 14674 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • InnovatieProductdesign

Bolsius, Nederlands grootste en oudste kaarsenmaker, komt met een nieuwe, limited edition zomercollectie die rekening houdt met mens en milieu. Zonder palmolie, plastic en dierlijk vet. Met Europese raapzaadolie, vegan wax, hergebruikt glas, een lont van ecokatoen en zo min mogelijk verpakkingsmateriaal.

De lancering van de collectie is het startschot voor de duurzame koers die het merk vaart. Voor de beeldcampagne tekent bureau KesselsKramer, Ganbaroo doet de PR.

Peper voor een minder scherpe geur
Nieuw is bijvoorbeeld de vriendelijk ruikende en minder scherpe citronellakaars. Dankzij het gebruik van natuurlijk ‘Timur peper’ extract geurt de samenstelling veel zachter. Timur peperbessen zien eruit als een peperkorrels en ruiken verrassend fris. Ze worden van oudsher gebruikt als smaakmaker en staan bekend om hun citrusachtige geur.

Verantwoord voor elk budget
Duurzaamheid en een goed verhaal betekent lang niet altijd dat een product ook duurder wordt. Daarom gaan de mens- en milieuvriendelijke kaarsen niet in prijs omhoog. Op die manier maakt Bolsius verantwoorde producten, van rustiekkaarsen in allerlei kleuren en maten tot diverse patiolichten, toegankelijk voor iedereen. Te koop bij Albert Heijn en Intratuin voor prijzen variërend van 2,49 tot 4,89 euro, aldus Bolsius.
(PvWK)

 

Over Bolsius
'Bolsius is een Nederlandse kaarsenfabrikant die al sinds 1870 kwaliteitskaarsen produceert. Hierbij vormen innovatie en vakmanschap een rode draad door de geschiedenis, om zo het hoogst haalbare resultaat te kunnen waarborgen. Het assortiment bestaat onder andere uit theelichten, rustiekkaarsen, geurstokjes, tafel-, stomp- en geurkaarsen. Ieder seizoen introduceert Bolsius een nieuwe limited edition kleurcollectie. Bolsius wordt verkocht in meer dan 50 landen.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken