O-I ontwikkelt voor Royal Swinkels 33cl-fles 8.6

 O-I ontwikkelt voor Royal Swinkels 33cl-fles 8.6
  • Food-en-retail
  • 17 mrt 2020 @ 11:38
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • ProductdesignFoodMarketing

Owens-Illinois, ofwel O-I, ‘s werelds grootste producent van glasverpakkingen, ontwikkelde een eigen model 33cl-fles voor het merk 8.6. Familiebrouwer Swinkels Family Brewers wil met deze nieuwe glazen verpakking het merk 8.6 internationaal herpositioneren.

'De meeste consumenten kennen het merk 8.6 van de blikverpakking', legt Coen Dekker, Strategic Marketing Manager 8.6 bij Swinkels Family Brewers uit. 'We merken dat veel consumenten nog heel “pack format”-gedreven zijn, wat betekent dat ze kiezen voor òf een blik òf een glazen fles. Doordat ons krachtige, amberkleurige bier vanaf half maart 2020 tevens in een glazen fles beschikbaar komt, zal het ook een breder publiek aanspreken. Ons merk 8.6 zal overigens niet bij de speciaalbieren op de schappen staan, maar eerder bij de trendy bieren.'

Ontwikkeling en productie
'Qua flesdesign zijn we bijzonder blij met wat we samen voor elkaar hebben gekregen', zegt Dekker, 'Het initiële ontwerp kwam van designer Sven van Westreenen en het bedrijf Ayano heeft voor ons de bedrukking ontwikkeld. Vervolgens hebben we onze partner O-I gebrieft omtrent de gewenste hoogte, diameter en gewicht en zij hebben het ontwerp industrieel verfijnd, zodat de flessen op de vernieuwde afvullijnen zouden passen, maar ook voldoen aan de criteria die wij hanteren op het gebied van duurzaamheid. Het is een prachtige, stoere fles geworden, die het wat ruwer imago van ons 8.6-bier mooi weergeeft.'

'De glazen fles ademt de nieuwe branding uit', vertelt Coen Dekker, 'Van de prachtige bedrukking, over de embossing op de achterzijde, tot de wolf op de kroonkurk. Het lijkt wel of ze getatoeëerd aankomen bij de afvullijnen.'

'Royal Swinkels Family Brewers en O-I werken reeds jaren samen. Dit project toont wederom aan hoe transparant en kwalitatief de samenwerking is tussen beide bedrijven', zegt Matthias Warneke, Sales Director voor O-I in Duitsland en Nederland.

De 8.6 33cl-flessen worden geproduceerd bij O-I in Leerdam, één van de modernste bierflessenfabrieken van O-I ter wereld, en afgevuld bij de brouwerij in Lieshout, in één van de brouwerijen van Swinkels Family Brewers. Vanaf halverwege maart 2020 komen de eerste flessen op de markt.
(PvWK)

Over O-I 
'Bij O-I Glass, Inc. (NYSE: OI) houden wij van glas, en we zijn er trots op dat we meer glas maken dan welke andere producent van glazen flessen en potten ter wereld dan ook. We tillen producten naar een hoger niveau door een duurzame verpakking te creëren die emoties oproept, merken in iconen te transformeren, en dagelijks boven onszelf uit te stijgen om zinvolle, magische momenten te creëren. We helpen voedings- en drankmerken zichzelf uit te drukken zodat ze een emotionele band met hun consumenten kunnen opbouwen. Ons wereldwijde hoofdkantoor bevindt zich in Perrysburg, Ohio (Verenigde Staten) en ons team van meer dan 27.500 medewerkers, werkzaam in 78 fabrieken verspreid over 23 landen, heeft in 2019 een omzet behaald van $6.7 miljard. We streven ernaar iets te maken ‘what matters’, om stap voor stap de wereld gezonder en mooier te maken. Ga voor meer informatie naar o-i.com.'

(bron: Owens-Illinois)

Over Royal Swinkels Family Brewers
'Royal Swinkels Family Brewers Holding is de holdingmaatschappij van de Swinkels Family Brewers groep. Swinkels Family Brewers is een 100% onafhankelijk familiebedrijf. Al zeven generaties lang leidt de familie Swinkels een groep van ondernemingen die inmiddels beschikt over verschillende brouwerijlocaties: brouwerij Bavaria in Lieshout (Nederland), brouwerij de Molen in Bodegraven (Nederland), brouwerij Palm en De Hoorn in Steenhuffel (België), brouwerij Rodenbach in Roeselare (België) en brouwerij Habesha in Debre Birhan (Ethiopië). Daarnaast werkt de familie nauw samen met bierbrouwerij de Koningshoeven in Berkel-Enschot (Nederland). Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2018 goed voor de productie van acht miljoen hectoliter bier en 856.000 hectoliter frisdrank. Met Holland Malt beschikt de groep over twee eigen mouterijen, welke samen in 2018 goed waren voor de productie van 336.000 ton mout. Daarnaast produceert CereX jaarlijks zo’n 4.000 ton moutextracten en compounds. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, werd in 2018 onderdeel van Swinkels Family Brewers, waardoor de lokale relevantie van haar portfolio verder toeneemt. Wereldwijd werken zo’n 1.800 medewerkers binnen Swinkels Family Brewers aan een gezamenlijk doel: de consument voor ieder moment een passend bier bieden. Op 27 maart 2019 ontving Swinkels Family Brewers het Predicaat Koninklijk. Sindsdien noemt het bedrijf zich met trots Royal Swinkels Family Brewers. Voor meer informatie: www.swinkelsfamilybrewers.com.'

(bron: SFB)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken