Websuper Picnic verovert Alphen aan den Rijn
- Food-en-retail
- 3 mrt 2020 @ 11:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingFood
- 3 mrt 2020 @ 11:45
- Peter van Woensel Kooy
Picnic breidt zijn service verder uit in Zuid-Holland en opent een 35e locatie in de provincie. 'Vanaf april bezorgen onze duurzame elektrische wagentjes de boodschappen ook in Alphen aan den Rijn gratis en tegen de laagste prijs.'
Door de uitbreiding kunnen meer dan 30.000 Alphense huishoudens kennismaken met de websuper.
De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, die vorig jaar van start ging in onder andere Apeldoorn, Deventer en Spijkenisse. De online supermarkt was al actief in Amsterdam, Rotterdam, Ede, Veenendaal, Venlo en in diverse Brabantse steden. Het aantal klanten steeg in 2019 naar ruim 400.000, verdeeld over 100 Nederlandse plaatsen.
Veel gezinnen in Alphen
Picnic bezorgt al in ruim 30 gebieden in Zuid-Holland de boodschappen gratis thuis. Daarmee was het al de provincie met de meeste bezorgingsgebieden van de online supermarkt. Nu wordt dus Alphen aan den Rijn aan dat lijstje toegevoegd. Volgens medeoprichter van Picnic Michiel Muller is de uitbreiding binnen het Groene Hart een logische stap. 'Alphen aan den Rijn is een stad met relatief veel gezinnen. Dit is een groep die het al erg druk heeft met werk, hobby’s en kinderen. We willen hen ritjes naar de supermarkt besparen door de boodschappen thuis af te leveren.'
De websuper is van plan in april voor het eerst de weg op te gaan met de elektrische bezorgwagentjes. Er wordt gestart met 10 wagentjes en 30 bezorgers. Picnic streeft ernaar deze aantallen eind 2020 te laten stijgen naar 15 karretjes met 45 bezorgers. De boodschappen worden vanuit de hub aan de Albert Einsteinweg 11 in Alphen aan den Rijn geleverd.
Registreren in de app
Inwoners van Alphen aan den Rijn kunnen zich vanaf vandaag met de Picnic-app op hun mobiele telefoon registreren en zich zo verzekeren van een plek op de wachtlijst. Iedereen die op de wachtlijst staat wordt gefaseerd toegelaten. 'Hoe eerder mensen de app downloaden en zich inschrijven, hoe eerder ze aan de beurt zijn', aldus Muller.
De compacte elektrische wagentjes waarmee Picnic bezorgt zijn milieuvriendelijk, stil en staan niet in de weg. Bovendien betekent het bezorgmodel ook nog eens een aanzienlijke vermindering van de CO2-uitstoot van auto’s, die consumenten normaal gebruiken om een paar keer per week op en neer naar de supermarkt te rijden. Picnic zegt een einde aan voedselverspilling te maken, omdat het alleen díe levensmiddelen inkoopt die ook daadwerkelijk door haar klanten zijn besteld. 'Op die manier gaat er niets verloren.'
(PvWK)
Over Picnic
'Voor de lancering in Nederland eind 2015 heeft Picnic drie jaar lang in stilte met een team van 30 specialisten gewerkt aan het thuisbezorgen van boodschappen zonder onnodige tussenschakels. De klant kiest welke rit het beste uitkomt en weet via de Picnic boodschappenradar tot op de minuut precies hoe laat de bezorging zal plaatsvinden. De kosten van deze nieuwe manier van distributie zijn zo laag dat de bezorging gratis is en de boodschappen daarnaast de laagste prijs hebben. Picnic is een initiatief van Nederlandse ondernemers: internetondernemers Joris Beckers en Frederik Nieuwenhuys waren de eigenaren van Fredhopper, de ontwikkelaar van personalisatiesoftware voor webwinkels. Serie-ondernemer Michiel Muller stond eerder aan de wieg van de onbemande tankstations Tango en ANWB-concurrent Route Mobiel en ondernemer Bouke van der Wal is eigenaar van supermarktketen Boni. Daarna is ook retailondernemer Gerard Scheij aan boord gekomen.'
(bron: Picnic)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Groene Hart
- retail
- ritjes
- boodschappen thuis
- hobby
- Alphen aan den Rijn
- druk
- Picnic
- supermarkt
- kinderen
- Michiel Muller
- logisch
- stap
- werk
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
- Goudas Glorie brengt ode aan mensen... 26-03-2024
- Lize Verdegaal van Subway: 'Onze... 26-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing