[boxtoernooi] Eco liefde op de stoep met de ThuiswerkBox

[boxtoernooi] Eco liefde op de stoep met de ThuiswerkBox
  • Food-en-retail
  • 7 apr 2020 @ 11:41
  • 17952 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • DistributieMarketing

Start-up ZustainaBox introduceert de duurzame ThuiswerkBox vol met eco producten van lokale ondernemers. Bijna 1000 duurzame boxen zijn er al bij de thuiswerkplekken afgeleverd.

Het is een nieuwe speler in het 'boxtoernooi', een distributievorm waarbij vers en/of langer houdbaar voedsel je per krat of doos thuis bereikt en die door de pandemie nu een extra boost krijgt.

'Werkgevers brengen zo een beetje extra liefde naar hun co-workers', zeggen de initiatoren,'groene start-ups krijgen de hulp die ze nu zo hard nodig hebben. Én het Rode Kruis wordt hierbij gesteund bij hun fight against corona.'

Samenwerken lijkt belangrijker dan ooit
'De coronacrisis raakt ons allemaal. We zijn ineens thuis aan het werk. Ver van elkaar verwijderd en toch heel dichtbij. Werkgevers steken hun medewerkers met de ThuiswerkBox een groen hart onder de riem. Hoe mooi is het dan als je een eco cadeau kan versturen dat drie keer goed doet', zegt Ruben Havertz, co-founder van ZustainaBox. 'Zelfs vier keer', vult Manon van Leeuwen enthousiast aan, 'Je bedankt je medewerker, steunt de lokale duurzame ondernemer, doneert aan het Rode Kruis én verleent moeder aarde een dienst.'

Corona is niet de tijd voor commerciële acties
'Het is nu niet de tijd om commerciële acties op te zetten of je voorraad in de aanbieding te doen. Terwijl veel start-ups het wel zwaar hebben. Daarom zochten we naar iets leuks waarmee we iedereen kunnen helpen. En dit is voor iedereen goed', zegt Havertz enthousiast. 'Klopt', zegt van Leeuwen, founder van ZustainaBox, 'Dat inspireerde ons ook zo bij het samenstellen van deze ThuiswerkBox vol met sexy eco producten. Samen maken we de wereld een stukje mooier. Ook nu.'

Duurzame producten van lokale ondernemers
De ThuiswerkBox is gevuld met producten die de eco proof status hebben gekregen. ZustainaBox kiest ze voor je uit en laat je thuiswerkend letterlijk beleven dat eco producten een supertof alternatief zijn. Anders, beter en mooier. 'Handen wassen is een feest met natuurlijke, handgemaakte zeep uit de box in plaats van ingevlogen plastic handpompjes vol met microbeads. Een kop duurzame thee bij de ‘coffee break’ is niet alleen lekker, maar geeft de biodiversiteit van ons land een boost. Bovendien,' zegt het duo, 'zijn ze gemaakt door ondernemers dichtbij huis . We willen laten zien dat spullen niet per se uit verre landen gehaald hoeven worden. Dit is zo veel beter voor mens, natuur en milieu...'

Drie type ThuiswerkBoxen
ZustainaBox heeft drie verschillende ThuiswerkBoxen samengesteld. Zo is er de HomeSafer, de Lekker Thuis en de Duurzaam at Work. De ThuiswerkBoxen zijn per stuk te bestellen via de ZustainaStore en werkgevers kunnen voor grote bestellingen een mail (ruben@zustainabox.nl, red.) sturen.
(PvWK)

Over ZustainaBox
'ZustainaBox is community waar je lid van wordt of losse boxen shopt. Het is een initiatief van Manon van Leeuwen en Ruben Havertz. Hun missie is om duurzaam leven toegankelijk te maken voor het grote publiek door hen te inspireren gebruikelijke spullen te gaan vervangen door duurzame alternatieven. ZustainaBox laat zien dat een eco lifestyle makkelijk, leuk en betaalbaar is. Inmiddels zijn er ruim zeshonderd members lid geworden.'

(bron: ZustainaBox)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken