Jeneverproducent steekt Groningers hart onder de riem

Jeneverproducent steekt Groningers hart onder de riem
  • Food-en-retail
  • 7 apr 2020 @ 15:10
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

Hooghoudt presenteert een nieuwe opstelling van de iconische letters bovenop het Mutua Fides gebouw op de Grote Markt in de binnenstad van Groningen.

Waar normaal de naam ‘Hooghoudt’ te lezen is, vormen de letters nu - na een kleine verbouwing - de boodschap ‘Houdt Hoop’. Het familiebedrijf wil met deze actie iedereen een hart onder de riem steken en een kleine glimlach op het gezicht toveren in deze lastige tijden.

De boodschap op het Groningse dak volgt op het initiatief van de distilleerderij om tijdelijk hun productielijn aan te passen om ontsmettingsalcohol te produceren voor de medische sector en de Voedselbank in Groningen.

Hooghoudt steunt daarnaast ook het initiatief #helpdehoreca als partner, maar ook door zelf actief waardebonnen te kopen bij horeca voor al haar eigen personeel als bedankje voor hun onuitputtelijke inzet in deze periode.

Het jenevermerk heeft vaker de letters op de Grote Markt verbouwd voor verschillende acties en doeleinden. Zo werden ze voor Koningsdag 2018 omgebouwd naar ‘Hoogheidt’, toen de koning en zijn gezin de stad Groningen aandeden en spelden de letters afgelopen kerstdagen ‘Ho Ho Ho Hooghoudt’, aldus de distilleerderij.
(PvWK)

Over Hooghoudt
'Hooghoudt is de tegendraadse Nederlandse distilleerderij die al ruim een eeuw de categorie jenever opnieuw definieert. Hooghoudt’s innovatieve benadering van het creëren van rauwe en tedere spirits plaatst het in de voorhoede van de heropleving van jenever. Vier generaties "niet-conformistische traditionalisten" hebben een reeks jenevers gecreëerd die voorbestemd zijn om de drank voor de volgende 
roaring twenties te worden.'
(bron: Hooghoudt)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken