Virtueel boerderijbezoek tijdens de Campina Thuisboerderijdagen

Virtueel boerderijbezoek tijdens de Campina Thuisboerderijdagen
  • Food-en-retail
  • 30 apr 2020 @ 15:32
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Van vandaag tot en met 10 mei 2020 brengt Campina de boerderij bij je thuis tijdens de Campina Thuisboerderijdagen. Elk jaar openen Campina-boeren hun erf voor bezoekers, nu virtueel.

Dit jaar gaat het extra veilig via digitale kanalen. Ook BN-ers Dafne Schippers en Epke Zonderland - Nederlandse top-atleten en ambassadeurs van Campina - zijn er in de met bureau BrandBuilders bedachte actie online bij. Tijdens de Campina Thuisboerderijdagen geven boeren een virtuele rondleiding op hun boerderij via korte filmpjes: een kijkje in de stal bij de koeien, een bezoek van de melkwagen, vogels spotten in het weiland - er komt van alles aan bod. Bij elk onderwerp horen leuke opdrachten en spelletjes om thuis te doen. 'Een vrolijk uitje vanuit huis, voor het hele gezin.' 

Van gras tot glas
Boer Jan uit Benschop en boer Paul uit Son en Breugel nemen bezoekers mee voor een kijkje op de boerderij. Boer Jan boert op basis van het 'On the way to Planet Proof' keurmerk, met extra aandacht voor koe, natuur en klimaat. De boerderij van boer Paul is biologisch. Bezoekers kunnen zelf kiezen bij welke boer ze op pad willen. Via een bovenaanzicht van de boerderij leggen bezoekers de route van de melk door de boerderij af: van gras tot glas. Na elk filmpje volgt een aantal opdrachten en spelletjes, van koeienvlekken tekenen en vogelhuisjes knutselen tot meedoen aan een melkwegrace met Epke Zonderland of Dafne Schippers. Aan het einde van het evenement krijgen deelnemers een leuk aandenken: een foto van zichzelf als 'Superboer'.

Samen de natuur bewonderen
Naast de rondleiding van de boeren laat boswachter Ruben van Natuurmonumenten aan de kijkers zien wat er nog meer voor dieren, planten en bloemen op de boerderij te vinden zijn. Campina en Natuurmonumenten hebben de handen ineengeslagen om samen de Nederlandse  natuur op en om de boerderij te versterken. Zo creëren boer en boswachter gezamenlijk meer ruimte voor weidevogels, kwetsbare planten en dieren.

Geïnteresseerde marketeers kunnen hier de Campina Thuisboerderijdagen bezoeken. Je kunt direct meedoen en zelf bepalen hoe lang je op de boerderij blijft.
(PvWK, beeld van gras etende koe: Skitterphoto / Pexel)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken