AH: Moederdag in coronatijd extra speciaal

AH: Moederdag in coronatijd extra speciaal
  • Food-en-retail
  • 5 mei 2020 @ 10:46
  • 14484 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Activatie

Moeders zijn dit jaar drukker dan anders. Of ze het nou druk hebben op werk, voor hun eigen thuisklas staan of zorgen voor anderen… ze kunnen volgens Albert Heijn wel iets extra’s gebruiken.

Volgens cmo Johan van der Zanden van AH verdienen alle moeders het om nog meer in het zonnetje gezet te worden. En ook als dat fysiek niet lukt, heeft de supermarktketen daar een oplossing voor.

Van der Zanden: ‘We hebben met TBWA een speciale commercial voor Moederdag gemaakt met Ilse, waarin zij haar moeder verrast met een ontbijt aan huis. In de commercial zit ook een add-on waarin kinderen een lief berichtje opdragen aan hun eigen moeder. In de add-on roepen we iedereen op om je moeder een bijzondere Moederdag te bezorgen. We hebben verschillende varianten van deze add-on voor op tv en we zullen dat op social media verder activeren.’

AH heeft deze week in de bonus een speciale Moederdag shop met lekkere producten en mooie cadeaus om je moeder mee te verrassen, aldus de cmo.  ‘Uiteraard zijn er ook online video’s en een dagblad advertentie (zie bijlage). Bovendien hebben we een leuke samenwerking met het RTL programma Allyouneedislove voor de uitzending van zaterdag a.s. om moeders te verrassen.’

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken