Chanel moederdagcampagne oogst waardering
- Food-en-retail
- 11 mei 2020 @ 11:54
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieMarketing
- 11 mei 2020 @ 11:54
- Peter van Woensel Kooy
Op social media is het u vast niet ontgaan: de getekende abri-campagne van Chanel werd vaak onder vakgenoten gedeeld. Met opvallend veel positief commentaar. Wie zit hier achter?
Op vaak lege pleinen en straten vielen de onconventionele abri's en bushokjes van Chanel extra op. De moederdagcampagne kreeg een extra boost doordat hij massaal (en voor het merk gratis) gedeeld werd op social. Normaal zijn de Chanel-uitingen altijd loeistrak en gebaseerd op herkenbare fotografie. Waar komt deze serie met getekende parfumflessen dan vandaan? Een nieuw bureau? Wij stelden de vraag aan Marc van Amerongen, Manager Marketing JCDecaux Studio's en JCDecaux Nederland.
In house gemaakt
'De Chanel buitenreclamecampagne is in house gemaakt door Chanel. De tekeningen zijn gemaakt door kinderen van de medewerkers die wel eens met papa of mama mee naar kantoor gaan. Om ze een beetje bezig te houden, is ook vaak tekenen en kleuren een onderdeel van het programma. De beelden in deze campagne zijn daar het resultaat van', verklaart Van Amerongen. Mysterie opgelost.
(PvWK)
Instagram posting door Talpa-creative Rose Zandvliet
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
- Dennis van de Sande van Royal... 22-04-2024
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing