Chanel moederdagcampagne oogst waardering

Chanel moederdagcampagne oogst waardering
  • Food-en-retail
  • 11 mei 2020 @ 11:54
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • CreatieMarketing

Op social media is het u vast niet ontgaan: de getekende abri-campagne van Chanel werd vaak onder vakgenoten gedeeld. Met opvallend veel positief commentaar. Wie zit hier achter?

Op vaak lege pleinen en straten vielen de onconventionele abri's en bushokjes van Chanel extra op. De moederdagcampagne kreeg een extra boost doordat hij massaal (en voor het merk gratis) gedeeld werd op social. Normaal zijn de Chanel-uitingen altijd loeistrak en gebaseerd op herkenbare fotografie. Waar komt deze serie met getekende parfumflessen dan vandaan? Een nieuw bureau? Wij stelden de vraag aan Marc van Amerongen, Manager Marketing JCDecaux Studio's en JCDecaux Nederland. 

In house gemaakt
'De Chanel buitenreclamecampagne is in house gemaakt door Chanel. De tekeningen zijn gemaakt door kinderen van de medewerkers die wel eens met papa of mama mee naar kantoor gaan. Om ze een beetje bezig te houden, is ook vaak tekenen en kleuren een onderdeel van het programma. De beelden in deze campagne zijn daar het resultaat van', verklaart Van Amerongen. Mysterie opgelost.
(PvWK)


Instagram posting door Talpa-creative Rose Zandvliet

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken