Bezoek FavorFlav stijgt naar 1 miljoen uniek

Bezoek FavorFlav stijgt naar 1 miljoen uniek
  • Food-en-retail
  • 12 mei 2020 @ 15:28
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingFood

De bereikcijfers van online foodmagazine FavorFlav laten een ongekende groei zien. Van 250.000 unieke bezoekers per maand begin mei 2019 naar 1.000.000 dezelfde periode dit jaar.

Corona betekent geen horecabezoek en dus veel thuis eten en drinken. Wat maak je met al dat blikvoer? Hoe chop je een beetje fatsoenlijk knoflook? Wat eten top-chefs thuis en waar scoor je, volgens top-sommeliers, wijnen voor weinig? Allemaal content waar mensen behoefte aan hebben, zo blijkt volgens FavorFlav. De bereikcijfers van online foodmagazine FavorFlav laten althans een ongekende groei zien. Van 250.000 unieke bezoekers per maand begin mei 2019 naar 1.000.000 dezelfde periode dit jaar. Hoofdredacteur FavorFlav Sharon van Lokhorst: 'Het afgelopen jaar was de groei al ingezet, maar de laatste maanden gaat het wel erg hard.'


FavorFlav is vijf jaar geleden door uitgever Ewart van der Horst en culinair journalist Marcus Polman opgezet. Van Lokhorst: 'Natuurlijk speelt corona een grote rol in deze groei. Mensen zijn meer thuis, hebben meer tijd om te lezen en moeten noodgedwongen thuis koken. En het liefst een beetje gevarieerd ook nog. Dus de behoefte aan originele of juist heel gemakkelijke recepten, is er. Maar dat is niet onze USP. We schrijven juist veel over andere onderwerpen binnen het food-segment – en laten veel mensen binnen de horeca aan het woord. Over het vieze personeelseten dat ze nu totaal niet missen, bijvoorbeeld. De diversiteit in de artikelen en de hoeveelheid (voorheen 6, nu 10 artikelen, red.) per dag, gecombineerd met de humoristische, tikkeltje eigenwijze edoch kritische toon, spreekt kennelijk veel mensen aan.'

Van Lokhorst: 'Ook de andere platforms van onze uitgeverij laten een groei zien. De uitdaging is om dit bereik ook daadwerkelijk te verzilveren. Gelukkig zien we dat de advertentiemarkt langzaam weer wat begint aan te trekken.' Nu de corona-maatregelen langzaam versoepelen en de horeca onder strenge voorwaarden waarschijnlijk binnenkort weer de deuren opent, verwacht Van Lokhorst het bereik op peil te kunnen houden. 'In het "nieuwe normaal" is onze actieradius beperkt en blijft de behoefte aan originele content bestaan. Door verrassende content te blijven bieden en daarnaast op het nieuws te zitten, verwacht ik dat mensen ons blijven vinden.'

FavorFlav.com is onderdeel van PilotStudio, uitgeverij van onder andere Amayzine.com, Franska.nl en Falder.nl. Daarnaast produceert PilotStudio tv-programma’s als Jinek, Beau, Beste Kijkers en Holland-België én organiseert evenementen als de Avond van de Filmmuziek.
(PvWK, beeld: Pexler)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken