Bajes-mondkapje met boodschap

Bajes-mondkapje met boodschap
  • Food-en-retail
  • 4 jun 2020 @ 08:25
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MerkenMarketing

Wegwerpmondkapjes zorgen voor onnodig veel waste, met verstopte riolen als gevolg. Daarom lanceert B Corp gecertificeerd pr-bureau Blyde Benelux een limited edition mondkapjeslijn gemaakt van duurzame reststoffen.

Op de mondkapjes staan boodschappen geprint die passen bij de missie van Blyde: ‘creating a positive footprint worldwide’.

Het moeten ware conversation starters worden, die mensen laten nadenken over hoe ze, juíst in deze tijd, met hun euro kunnen ‘stemmen’. De mondkapjes, voor mensen met een grote mond en een groen hart, worden lokaal geproduceerd door nieuwkomers die werken bij Makers Unite, een sociale onderneming onder andere bekend van de lifestyle collectie die ze met Ben & Jerry’s lanceerden, zo meldt het bureau.

Put your money where your mouth is
Door de verplichte ‘pauze’ als gevolg van Covid-19 is er volgens Lorette der Kinderen, managing director van het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde duurzame pr-bureau Blyde Benelux, meer ruimte ontstaan voor reflectie en bezinning over de manier waarop we consumeren: 'We zien deze limited edition mondkapjeslijn als een manier om het gesprek aan te gaan over hoe we willen dat de wereld er ná deze crisis uitziet. We observeren al jarenlang een toename van het debat over klimaatbewustzijn en duurzame keuzes. Het is nu echt tijd om de daad bij het woord te voegen. Nog te vaak maken organisaties, overheden en consumenten niet de juiste alternatieve keuzes die wel voorhanden zijn. We vinden dat het verantwoordelijkheidsgevoel ook van de consument omhoog moet. Dit is hét moment om als consument radicaal andere en toekomstbestendige keuzes te maken en te stemmen met je portemonnee: Put your money where your mouth is.'

Als B-Corp gecertificeerd pr-bureau werkt Blyde Benelux al jaren samen met merken die laten zien dat een bewuste leefstijl allesbehalve saai en activistisch hoeft te zijn: Vandebron, method, Snappcar, Ecover, Abbot Kinneys.  Met de mondkapjes wil het bureau een statement uitdragen en aanzetten tot verantwoorde keuzes; daar past een mooi design met een knipoog heel goed bij.
(PvWK)

 

LIMITED EDITION MONDKAPJESLIJN

De volgende conversation starters met een knipoog staan, naast de #positivefootprint, met inkt op waterbasis gedrukt op de stoffen mondkapjes:
- IK VAL OP MANNEN MET EEN KLEINE…FOOTPRINT
- HUNGRY FOR CHANGE
- GROTE MOND, GROEN HART
- I PUT MY MONEY WHERE MY MOUTH IS
- NOW IS THE TIME TO TALK ABOUT LATER

- De mondkapjes zijn gemaakt van reststoffen van het duurzame denimmerk Kings of Indigo.
- Je helpt de nieuwkomers van Makers Unite, gevestigd in de Amsterdamse Bijlmerbajes, aan werk.
- Aan de mondkapjes, voor € 10,79 incl. btw (excl. verzendkosten), te bestellen via positivefootprint@blyde.nl, wordt geen geld verdiend.

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken