Carrefour en Google lanceren voice shopping
- Food-en-retail
- 22 jun 2020 @ 11:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - Marketing
- 22 jun 2020 @ 11:48
- Peter van Woensel Kooy
Retailgroep Carrefour noemt de introductie van voice shopping -in Frankrijk- 'een innovatieve nieuwe dienst die de koopervaring voor voedingsmiddelen vereenvoudigt en personaliseert'.
De Franse consument die nu verzucht 'Ok Google, ik wil mijn boodschappen doen', die kan voortaan haar of zijn boodschappenlijstje doorgeven aan Carrefour, simpelweg door de benodigde producten – algemeen, via merknaam of via specifieke productnaam – te dicteren aan de Google Assistant. Daarvoor moeten ze wel een Android-toestel hebben, meldt Retaildetail.be. 'De Google Assistant zet het boodschappenlijstje zelf om in een bestelling, waarbij in de voorstellen rekening wordt gehouden met de voorkeuren en aankoopgeschiedenis van de klant. Ook met de beste beschikbare prijzen en welke artikelen in de webshop van Carrefour het best verkopen, houdt de stemassistent vanzelf rekening.'
Het gebruik van 'voice' als extra kanaal groeit snel, meent de initiatiefnemer: spraaktechnologie zou al door 46% van de Fransen worden gebruikt. Buiten Frankrijk startten eerder al Jumbo, Albert Heijn en Colruyt met de spraaktechnologie van Google Assistant, volgens et vakmedium.
(PvWK; bron: Retaildetail.be, foto: Andrea Piacquadio, Pexels)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- shopping
- koopervaring
- introductie
- voice
- innovatief
- personaliseer
- dienst
- nieuw
- Carrefour
- Frankrijk
- vereenvoudig
- retail
- groep
- middelen
- voeding
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Subways Royal Submarines duiken weer... 25-04-2024
- Hema springt in op rookworst-rel25-04-2024
- Kleine campagne Heinz tegen groot... 24-04-2024
- Primark verlaagt prijzen... 24-04-2024
- [RMD24] 'Over retailmedia leven nog... 24-04-2024
- Minister stelt strengere regels aan... 23-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing