Carrefour en Google lanceren voice shopping

Carrefour en Google lanceren voice shopping
  • Food-en-retail
  • 22 jun 2020 @ 11:48
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Marketing

Retailgroep Carrefour noemt de introductie van voice shopping -in Frankrijk- 'een innovatieve nieuwe dienst die de koopervaring voor voedingsmiddelen vereenvoudigt en personaliseert'.

De Franse consument die nu verzucht 'Ok Google, ik wil mijn boodschappen doen', die kan voortaan haar of zijn boodschappenlijstje doorgeven aan Carrefour, simpelweg door de benodigde producten – algemeen, via merknaam of via specifieke productnaam – te dicteren aan de Google Assistant. Daarvoor moeten ze wel een Android-toestel hebben, meldt Retaildetail.be. 'De Google Assistant zet het boodschappenlijstje zelf om in een bestelling, waarbij in de voorstellen rekening wordt gehouden met de voorkeuren en aankoopgeschiedenis van de klant. Ook met de beste beschikbare prijzen en welke artikelen in de webshop van Carrefour het best verkopen, houdt de stemassistent vanzelf rekening.'

Het gebruik van 'voice' als extra kanaal groeit snel, meent de initiatiefnemer: spraaktechnologie zou al door 46% van de Fransen worden gebruikt. Buiten Frankrijk startten eerder al Jumbo, Albert Heijn en Colruyt met de spraaktechnologie van Google Assistant, volgens et vakmedium.
(PvWK; bron: Retaildetail.be, foto: Andrea Piacquadio, Pexels

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken