Drive-In Festival bezorgt festivalbeleving on demand

- Food-en-retail
- 9 jun 2020 @ 08:22
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 9 jun 2020 @ 08:22
- Peter van Woensel Kooy
De festivalzomer van 2020 wordt gered met ‘on demand’ festivals via het nieuwe concept Drive-in Festival. Sinds 1 juni maakt Camperbaas het mogelijk om een custom made drive-in festival te organiseren.
Het bedrijf had deze zomer meer dan 100 boekingen op de planning staan. Zo zou het programmeringsbureau dit festivalseizoen onder andere stages en programmering verzorgen voor gerenommeerde festivals zoals Mysteryland, Parkpop, Loveland en Smeerboel.
De
Nu alle grote evenementen met een landelijke uitstraling tot 1 september gecanceld zijn, biedt het bedrijf festivalfans alsnog de kans op een ultieme festivalbeleving. H De et grote verschil? Een festival op maat conform de huidige RIVM-richtlijnen op eigen (privé)terrein én in de buitenlucht. Particulieren of bedrijven vervullen via het platform van Drive-In Festival zelf de rol van organisator en stellen aan de hand van drie stappen hun eigen persoonlijke festival samen.
Marnix Eykhout, mede-initiatiefnemer over Drive-In Festival: 'Hoewel we al onze boekingen in het water zagen vallen, hebben we hard gewerkt aan een alternatief. Met ons platform hopen we liefhebbers deze zomer toch het ultieme festivalgevoel te laten ervaren. Zolang het niet mogelijk is om een festival te bezoeken, brengen wij die naar je toe. Kleinschalig, op bestelling en inclusief stages, acts en props.'
Festival on demand
Camperbaas biedt een festival op bestelling en rijdt naar een zelfgekozen privé buitenterrein, bijvoorbeeld een tuin, schoolplein of de parkeerplaats van een bedrijf. In slechts drie beats kunnen particulieren en bedrijven via de website www.driveinfestival.nl hun eigen drive- in festival organiseren:
- Kies een mobiele stage
- Bepaal de line up
- Selecteer de acts en props
Drive-In Festival is een platform die volgens de initiatoren de beste toeleveranciers uit de festivalscene samenbrengt om de ultieme beleving te creëren. Momenteel werkt Camperbaas onder andere samen met Atelier RD, De Silent Discoclub en Mr Extravaganza. De komende tijd wordt het platform uitgebreid om het aanbod te vergroten. Geïnteresseerde partijen kunnen zich dan ook melden via het platform van Drive-In Festival.
Bus Mysteryland
Examenfeest, bruiloft of privé festival
Drive-in Festival is bij uitstek geschikt voor bruiloften, (bedrijfs)borrels, verjaardagen of voor dat langverwachte eindexamenfeest, zegt men. Sinds 1 juni 2020 is het toegestaan om weer met een groep van maximaal 30 mensen met elkaar van muziek te genieten en in de zon te dansen.
Uiteraard volgt Drive-In Festival de richtlijnen van het RIVM. Om die reden moet de zelfgekozen locatie op eigen terrein in de openlucht zijn. Voor een festival met maximaal 30 personen moet het terrein minimaal 120 m2 beslaan om 1,5 meter afstand onder de bezoekers te waarborgen en worden strikte hygiëne maatregelen getroffen.
Indien de aangekondigde versoepeling op 1 juli 2020 wordt doorgezet, groeit Drive-In Festival mee tot een beleving die geschikt is voor een groep tot maximaal 100 personen. Ook aan de buren is gedacht, belooft het team. 'Drive-In Festival maakt gebruik van het silent disco principe om geluidsoverlast te voorkomen. Camperbaas verzorgt geen consumpties, maar werkt op dit gebied samen met een brede selectie aan food & beverage trucks.'
(PvWK)
Over Camperbaas
'Camperbaas is een creatief programmeringsbureau gerund door initiatiefnemers Bauke van Harskamp en Marnix Eykhout. Vanuit een gezamenlijke passie voor campers en het ontwikkelen van experiences bouwden zij campers om tot een concept campers met als resultaat de Ballenbakcamper, de Discocamper en de Tiktok caravan. Deze concept campers zouden, net als in de zomer van 2019, ook deze zomer dienst doen op gerenommeerde festivals waaronder Mysteryland, Parkpop en Loveland, Smeerboel in de randprogrammering. Maar het liep anders… Hoewel 2020 het jaar zou worden voor Camperbaas met bijna 100 boekingen, kwamen de campers in maart abrupt tot stilstand. Sinds 1 juni 2020 is daar verandering in gekomen en brengt Camperbaas het festival on demand naar de festivalliefhebber toe. Ga voor meer informatie naar deze link.'
(bron: CB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- anderhalve meter
- festivals
- festivalzomer
- concept
- alert
- Bauke van Harskamp
- party
- gered
- Drive-in Festival
- silent disco
- mogelijk
- nieuwe
- 2020
- on demand
- DJ
- foodtruck
- Marnix Eykhout
- corona
- Camperbaas
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Fast Fruit ambieert leiderschap... 30-05-2023
- Lidl verlaagt structureel de prijzen... 30-05-2023
- Look-a-like als autokoper26-05-2023
- [marketeer 177] Pascal Beeren-... 26-05-2023
- Koen Regout versterkt Brandt & Levie... 26-05-2023
- Herstel passantenaantallen zet door 25-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres