Hands Off My Chocolate wint FoodAward

Hands Off My Chocolate wint FoodAward
  • Food-en-retail
  • 25 jun 2020 @ 10:55
  • 10306 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Awards

Hands Off My Chocolate heeft een FoodAward gewonnen. De FoodAwards-verkiezing is een initiatief van vakblad FoodPersonality waarbij de beste supermarktintroducties van het voorafgaande jaar worden beloond.

Dit jaar heeft de vakjury, bestaande uit vertegenwoordigers van Albert Heijn, Jumbo en Superunie, drieënzestig innovatieve merken voor een FoodAward genomineerd. Hiervan zijn er elf in de prijzen gevallen. Hands Off My Chocolate heeft als enige chocolademerk een FoodAward gewonnen. FoodPersonality over Hands Off My Chocolate tijdens de uitreiking, die dit jaar door de coronacrisis digitaal moest plaatsvinden: ‘De volgende winnaar is onderscheidend en zo lekker dat je er gewoon niet vanaf kunt blijven!’

Bovengemiddeld veel stemmen van de consument

Een belangrijk onderdeel van de FoodAwards is de mening van de consument. Dit jaar zijn er in totaal maar liefst 15.000 online stemmen uitgebracht op de genomineerde merken en Hands Off My Chocolate heeft bovengemiddeld veel stemmen gekregen, aldus FoodPersonality.

Cum laude waardering van de vakjury 2020

Een hoge consumentenwaardering is echter geen garantie op een FoodAward. Alleen de introducties die op alle vlakken - marge, omloopsnelheid, onderscheidend vermogen, innovatief gehalte, et cetera - goed scoren komen in aanmerking voor een award. De vakjury bekijkt alle aspecten en beslist uiteindelijk welke merken worden beloond met een award. De jury - die dit jaar bestond uit Thomas Douqué (Superunie), Joep Schaft (Jumbo) en Jort Scholten (Albert Heijn) - heeft Hands Off My Chocolate uiteindelijk beloond met een cum laude waardering.
Founder Hands Off My Chocolate Kitty Smeeten: ‘We zijn er super trots op dat wij als jong, nieuw A-merk deze waardering krijgen vanuit zowel de consument als de vakjury. Onze missie is om innovatieve, eerlijke en vooral super lekkere producten op de markt te brengen. Het winnen van deze award bevestigt dat we hard op weg zijn om Nederland te veroveren met onze lekkere chocoladerepen.’

Alle winnaars

Over Hands Off My Chocolate
Hands Off wordt gemaakt van eerlijke cacao. Daarnaast ondersteunt Hands Off de Cocoa Horizons Foundation. Deze onafhankelijke non-profit organisatie ondersteunt cacaoboeren en daarmee ook hun gemeenschap en de natuur in Ivoorkust, Ghana en Tanzania. Via trainingen en educatie ter plaatse leren de cacaoboeren hoe ze hun cacao op een duurzame wijze kunnen verbouwen. De boeren ontvangen naast verschillende trainingen om meer uit hun land te halen ook een premium prijs voor de cacaobonen. Cocoa Horizons werkt samen met 151 coöperaties in West-Afrika. Meer dan 135.000 boeren hebben zich al bij deze coöperaties aangesloten. Door met zoveel boeren samen te werken, wordt er veel impact gemaakt.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken