Bidfood lanceert ChapChap: een platform voor en van de horeca zonder winstoogmerk

Bidfood lanceert ChapChap: een platform voor en van de horeca zonder winstoogmerk
  • Food-en-retail
  • 21 jul 2020 @ 11:48
  • 21168 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingRetail

In september 2020 lanceert online groothandel Bidfood ChapChap: een platform voor en van de horeca om toekomstige gasten te bereiken. Het platform helpt ondernemers om op een eenvoudige manier te communiceren met gasten.

Hiermee wordt direct de potentiële omzet verhoogd. ChapChap biedt alle handvatten om het succes van ondernemers te vergroten, zonder winstoogmerk. Het platform wordt de komende maanden verder ontwikkeld en uitgerold. Horecazaken in heel Nederland kunnen zich per direct aanmelden.

Horecaondernemers zijn continu bezig met vragen als ’Hoe krijg ik mijn zaak vol?’ en ’Hoe vergroot ik mijn (bezorg)omzet?’. 'Direct na de start van de lockdown op 15 maart hebben we onze klanten en de hele horeca geadviseerd en opgeroepen om in contact te blijven met hun gasten', licht Dick Slootweg, CEO van Bidfood, toe, 'Blijf in contact met je gasten, laat ze over jouw zaak praten. Zo maak je de meeste kans om deze periode door te komen en kun je gaan bouwen aan een toekomst, zodra versoepeling mogelijk is.' Ook nu doet Slootweg nog steeds deze oproep. 

Bidfood support de horeca 
De afgelopen hectische maanden heeft Bidfood op verschillende gebieden actief ondersteuning geboden aan de horeca. Van een bestelsite binnen één dag, tot webinars met juridisch experts en continue toegang tot social media advies. Alles om de horeca te helpen ondernemen. Nu de horeca weer verder is opengesteld, maar de markt nog wankel is, is het tijd voor de vervolgstap. 

De horeca helpen
De afgelopen jaren heeft Bidfood veel geleerd op het gebied van communicatie met de horeca. Recent was de video waarin Lange Frans de horeca een hart onder de riem steekt namens de horecagroothandel een enorm succes op social media. Deze kennis wil de groothandel nu inzetten om de horeca te helpen hun zaak weer te vullen en de afhaal- en bezorgomzet te vergroten. Om dit te kunnen realiseren, is ChapChap in het leven geroepen. Hiermee helpt Bidfood de horeca om gasten te bereiken, met ze te communiceren en ze uiteindelijk ook te activeren. 

Laat gasten jouw verhaal vertellen
'Zorg dat jouw gasten jouw verhaal gaan vertellen. Zo wordt hun bereik ook jouw bereik en vergroot je de potentiële groep die bij jouw zaak komt eten, bestellen of afhalen. ChapChap speelt hier een centrale rol in. Het platform vergroot het lokale bereik van ondernemers en daarmee ook het succes van hun zaak', aldus Slootweg.

Bidfood initieert ChapChap
Op het platform ChapChap vinden horeca en gasten elkaar. Horecazaken kunnen een profiel aanmaken om zichzelf te presenteren en worden vervolgens door ChapChap in de spotlight gezet. Het biedt gasten de mogelijkheid om te genieten van eten, drinken en de mooiste horecazaken. Via ChapChap kunnen gasten in heel Nederland ook direct bestellen, afhalen en reserveren bij hun favoriete lokale zaak, in plaats van te bestellen via de bekende reserverings- en bestelsites. Het platform heeft geen winstoogmerk, alle inkomsten vloeien direct weer terug richting de horeca.

Voor de horeca, van de horeca
Omdat het platform volledig samen met de horeca wordt ontwikkeld, wordt de ontvangen feedback direct meegenomen in de ontwikkeling van het platform. Erg waardevol, omdat op deze manier een podium wordt gebouwd dat naadloos aansluit bij de behoeften van de doelgroep. Zo kan de horeca zich richten op dat wat ze het liefste doen: beleving bieden, ondernemen en de mooiste gerechten serveren. 

#horecasamensterk
Slootweg sluit af: 'Zoals we de afgelopen maanden continu hebben gezegd: ‘Samen staan we sterk, samen zijn we één’. Door met dit platform een podium te bieden aan de lokale horeca willen we onze bijdrage leveren aan een spoedig herstel van onze mooie sector en alles wat het te bieden heeft.' Horecazaken kunnen zich per direct aanmelden. Meer informatie is te vinden op chapchap.nl. Begin september 2020 wordt het platform geïntroduceerd bij de consument. Meer info vind je hier.
(PvWK)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken