Colgate glimlacht nog nadrukkelijker
- Food-en-retail
- 10 jul 2020 @ 11:40
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Reclame
- 10 jul 2020 @ 11:40
- Sjaak Hoogkamer
Colgate lanceert een nieuwe campagne Courageous Smile die naar eigen zeggen het dagelijkse optimisme voor een betere wereld wil stimuleren. In 2020 wordt de Colgate-glimlach nog belangrijker in de communicatie.
Colgate heeft besloten om de glimlach centraal te stellen in haar nieuwe campagne.
Volgens het merk ‘laat deze zien hoe een dappere glimlach een kracht is om vooroordelen en tegenspoed in de wereld te bestrijden en hoe je de held van je eigen leven kunt worden.’
Naast TUI, Coolblue en Amazon kiest ook Colgate nadrukkelijk voor de volle glimlach. In een reactie zegt Yaël Junggeburth van Oon Amsterdam namens Colgate: ‘Het logo is eigenlijk al consistent in kleurgebruik sinds 1950, uiteraard is het logo wel iets meegegroeid met de tijd. Het teken van ‘de smile’ is afkomstig van de letter G in colGate en is zo uitgegroeid tot een ‘glimlach’ door de jaren heen. Het past uiteraard perfect bij de boodschap en gedachte die Colgate in deze tijd wil uitdragen, daar is dan ook goed over nagedacht. Daarnaast zie je dat er een logo-evolutie is ontstaan en het langzaam is uitgegroeid tot hoe het logo er nu uitziet.’
Bij Colgate is de glimlach altijd al het hart van ons DNA geweest: het helpt ons gevoel van eigenwaarde op te bouwen
Naast deze nieuwe campagne wil het mondhygiënemerk nog verder gaan en heeft Colgate in Nederland de krachten gebundeld met de Optimistenbond, de Nederlandse tak van de internationale vereniging "Optimists without Borders".
‘Bij Colgate is de glimlach altijd al het hart van ons DNA geweest: het helpt ons gevoel van eigenwaarde op te bouwen,’ zegt Sophie Bailly Maître, General Manager Oral Care Colgate Palmolive Europe. ‘Vandaag de dag zijn we aanwezig in de huishoudens van meer dan 60% van de wereldbevolking en daarom willen we meer doen en een stap verder gaan met onze initiatieven. We zetten een belangrijke stap in onze geschiedenis. Ons ambitieuze doel is om het optimisme te stimuleren en hoe kan dat beter dan door samen te werken met de Optimistenbond Nederland? Samen zullen wij de gereedschappen leveren om het optimisme in ons dagelijkse leven aan te moedigen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing