'Help de Horeca' oogst 3,7 miljoen euro voor cafés en restaurants

'Help de Horeca' oogst 3,7 miljoen euro voor cafés en restaurants
  • Food-en-retail
  • 10 jul 2020 @ 15:16
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Het initiatief 'Help de Horeca' heeft maar liefst €3,7 miljoen opgeleverd voor horecazaken in Nederland. Sinds de start van het initiatief ruim elf weken geleden, zijn meer dan 80.000 waardebonnen aangeschaft door horecaliefhebbers in heel Nederland.

Een prachtig resultaat, waarmee alle deelnemende partners gezamenlijk horecaondernemers van circa 8000 horecazaken een hart onder de riem hebben kunnen steken. De actie is deze week geëindigd. Gasten kunnen inmiddels weer genieten van mooie momenten in hun favoriete restaurant of café en de aanschafte waardebonnen kunnen verzilverd worden, meldt mede-initiator Heineken.

Samen sterker
Het einde van de coronacrisis is nog niet in zicht. De gevolgen van het coronavirus op de sector zijn enorm. Toch heeft het initiatief 'Help de Horeca' voor veel bedrijven een mooie bijdrage geleverd. De vaste lasten liepen immers door en inkomsten bleven uit. Via het platform Help de Horeca konden daarom waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. Deze waardebonnen hielpen de ondernemers niet alleen aan inkomsten toen ze gesloten waren maar gaf ook steun, veel gasten gaven op deze manier hun support aan hun favoriete zaak. De bonnen kunnen nu de eet- en drinkgelegenheden weer open zijn, worden verzilverd door gasten. 

80.000 waardebonnen
Om gedurende de sluiting van eet- en drinkgelegenheden de horecaondernemers van liquide middelen te voorzien, is dit bijzondere initiatief met meer dan 50 verschillende partners gestart. Door het kopen van een bon konden gasten hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen. Dat er ruim 80.000 bonnen door horecaliefhebbers zijn aangeschaft laat zien hoeveel steun er is voor de Nederlandse horeca. 

Verzilver je bon
Horecaondernemers kijken er ontzettend naar uit om jou weer een bijzondere gastvrije ervaring mee te geven en leggen je graag in de watten. Heb jij de felbegeerde 'Help de Horeca' bon gekocht of cadeau gekregen? Dan kun jij vanaf nu jouw waardebon verzilveren voor een hapje of drankje bij

Partners
Heineken Nederland is een van de partners die het initiatief heeft ondersteund. In totaal zijn er zo'n 50 partners aangesloten bij Help de Horeca. Alle aangesloten partners en deelnemende horecazaken zijn hier te vinden.
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken