La Place sluit kwart filialen

  • Food-en-retail
  • 13 jul 2020 @ 08:15
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingVerdienmodellen

La Place sluit vanwege de pandemie bijna een kwart van de 100 filialen. Daarmee verkeren 480 mensen in onzekerheid.

In Rotterdam, Apeldoorn, Gouda en twintig andere plekken verdwijnen vestigingen. 'In de anderhalvemetersamenleving moeten we duidelijke keuzes maken', zegt Jumbo cfo Ton van Veen vandaag in De Telegraaf. Voor bijna een kwart van de filialen van restaurantketen La Place betekent het dat de deuren gesloten blijven. Op onderstaande kaart (bron: TG) is te zien welke. De medewerkers en managers worden in de loop van deze ochtend bijgepraat. Jumbo nam de succesvolle versketen vier jaar terug over uit de V&D-boedel.

'We gaan proberen voor alle mensen een oplossing te zoeken. Dat betekent dat we alles gaan doen om mensen te herplaatsen. En laat ik heel duidelijk zeggen: van het einde van La Place is geen sprake, benadrukt Van Veen, en: 'we ontwikkelen op dit moment een nieuw concept, dat we najaar 2020 in nieuwe filialen gaan uitrollen.' 

La Place was tot aan de pandemie zeer rendabel, maar lijdt momenteel maandelijks 6 tot 7 miljoen euro verlies.
(PvWK)






Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken