La Place sluit kwart filialen
- Food-en-retail
- 13 jul 2020 @ 08:15
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingVerdienmodellen
- 13 jul 2020 @ 08:15
- Peter van Woensel Kooy
La Place sluit vanwege de pandemie bijna een kwart van de 100 filialen. Daarmee verkeren 480 mensen in onzekerheid.
In Rotterdam, Apeldoorn, Gouda en twintig andere plekken verdwijnen vestigingen. 'In de anderhalvemetersamenleving moeten we duidelijke keuzes maken', zegt Jumbo cfo Ton van Veen vandaag in De Telegraaf. Voor bijna een kwart van de filialen van restaurantketen La Place betekent het dat de deuren gesloten blijven. Op onderstaande kaart (bron: TG) is te zien welke. De medewerkers en managers worden in de loop van deze ochtend bijgepraat. Jumbo nam de succesvolle versketen vier jaar terug over uit de V&D-boedel.
'We gaan proberen voor alle mensen een oplossing te zoeken. Dat betekent dat we alles gaan doen om mensen te herplaatsen. En laat ik heel duidelijk zeggen: van het einde van La Place is geen sprake, benadrukt Van Veen, en: 'we ontwikkelen op dit moment een nieuw concept, dat we najaar 2020 in nieuwe filialen gaan uitrollen.'
La Place was tot aan de pandemie zeer rendabel, maar lijdt momenteel maandelijks 6 tot 7 miljoen euro verlies.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing