Sint-Sixtusabdij verbetert met Ingenico click&collect aanbod
- Food-en-retail
- 15 jul 2020 @ 13:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 15 jul 2020 @ 13:02
- Peter van Woensel Kooy
Ingenico Group, groot internationale speler op het gebied van 'naadloze betalingen', kondigt vandaag zijn partnerschap aan met de Sint-Sixtusabdij, brouwerij van het Westvleteren-trappistenbier. Gewerkt wordt aan een wereldwijde betalingsoplossing die de toegenomen internationale vraag naar het bekroonde bier ondersteunt.
Om zelfvoorzienender te kunnen worden, breidden de monniken van de Sint-Sixtusabdij in 1839 hun monastieke activiteiten uit met het brouwen van bier. Alle bieren dragen het label 'Authentic Trappist Product', wat betekent dat ze gebrouwen worden binnen de muren van een trappistenklooster onder de controle van de monnikengemeenschap. De productie is beperkt en is de enige bron van inkomsten om hun jaarlijkse kosten, hun steun aan liefdadigheidsinitiatieven en sociale projecten te dekken.
De belangstelling voor Westvleteren-trappistenbier was tot 2005 vrij bescheiden. In dat jaar werd het bier op een website voor bierliefhebbers uitgeroepen tot beste bier ter wereld. Sindsdien heeft het bier die titel nog meerdere keren gewonnen, en werd het uitgeroepen tot een van de topbieren ter wereld qua smaak, waardoor het bekendheid kreeg onder internationale bierliefhebbers.
Woekerprijzen en doorverkoop
Door de combinatie van de groeiende vraag en de beperkte voorraad kreeg de abdij te maken met klanten die grote voorraden insloegen en het bier tegen woekerprijzen doorverkochten. Om een einde te maken aan bulkaankoop en doorverkoop, begon de abdij in 2019 samen te werken met Ingenico aan een online betaaloplossing waarmee de inkomende bestellingen beter gecontroleerd konden worden en waarmee internationale bierliefhebbers de mogelijkheid kregen het bier te bestellen.
Ingenico werkte samen met de abdij om een nieuw click-and-collect-systeem op te zetten, met de mogelijkheid om internationale betalingen te accepteren gedurende een zeer beperkte verkoopperiode. De betaaloplossing is eenvoudig en veilig, met een intuïtieve, uitbreidbare interface waarmee klantgegevens veilig kunnen worden bewaard.
Het biedt een naadloze gebruikerservaring, met intuïtieve en voor mobiel gebruik ontworpen betaalpagina's, een stabiel platform zonder downtime en een geavanceerde fraudedetectiemodule die verkooplimieten stelt en transacties blokkeert als dat nodig is. Dit heeft een aantal fraudepogingen tegen het klooster tegengehouden en de doorverkoop van het bier op de zwarte markt sterk verminderd.
Jos Vermeulen, adviseur van de projectstuurgroep: 'Wij zochten voor ons betaalsysteem een internationale partner die ook met een solide fraudedetectiemodule werkte. Er zijn twee bestelperiodes van een paar uur per maand. Wij verzenden helemaal niets, dat is het wonderlijke. We verkopen het bier online maar de mensen moeten het zelf komen halen. In het begin waren we bang dat de website het aantal bezoekers niet aan zou kunnen. Maar de eerste betalingen die we ontvingen, verliepen zonder een enkel probleem.'
'We zijn bijzonder trots op de samenwerking met de abdij van Westvleteren', aldus Benoit Boudier, managing director, SMB Online Europe bij Ingenico. 'De abdij had een specifieke behoefte als een groeiend bedrijf met eigen piekperioden – het betalingssysteem dat de abdij aan klanten biedt, is een integraal onderdeel van de groei en de veiligheid van het bedrijf. We hebben dus een robuuste betalingsoplossing gevonden die de groei van het bedrijf ondersteunde en tegelijkertijd de beschikbaarheid in tijden van grotere vraag garandeerde. We zijn blij dat we de abdij in staat hebben gesteld om zijn klanten te blijven bedienen via een click-and-collect-systeem, terwijl de oplossing tegelijkertijd bescherming biedt tegen fraude die de abdij nodig heeft.'
Ingenico werkt nauw samen met bedrijven van elke grootte om betalingsoplossingen en internationale betaalmogelijkheden te bieden waarmee bedrijven kunnen groeien op basis van unieke doelstellingen en behoeften. Bekijk hier de volledige case study om verder te lezen over de samenwerking tussen Ingenico en de abdij van Westvleteren.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- click-and-collect
- managing director
- abdij
- Sint Sixtus
- projectstuurgroep
- hop
- beschikbaarheid
- Ingenico
- Westvleteren
- Jos Vermeulen
- Benoit Boudier
- abdij
- bier
- betalingssysteem
- systeem
- bescherming
- groei
- trappist
- SMB Online Europe
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing