Tikkie Check: snel en veilig betalen in horeca
- Food-en-retail
- 6 aug 2020 @ 09:13
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Innovatie
- 6 aug 2020 @ 09:13
- Sjaak Hoogkamer
Met Tikkie Check kunnen klanten in de horeca snel en eenvoudig afrekenen zonder tussenkomst van personeel. Klanten én horecapersoneel zijn enthousiast.
Tikkie Check is in het afgelopen jaar uitgebreid getest op een tiental horecalocaties in heel Nederland, waarbij ook meer dan 1.000 consumenten en 106 horecamedewerkers zijn ondervraagd. Zo vinden consumenten (85 procent) het vooral een voordeel dat je in vergelijking met cash of pin veel sneller en contactloos kunt betalen, 91 procent van het horecapersoneel deelt deze mening. Ook zouden ruim 9 op 10 horecabezoekers Tikkie Check bij anderen aanbevelen. Plein4 in Eindhoven is een van de horecalocaties waar Tikkie Check is getest. ‘Onze medewerkers zijn erg te spreken over Tikkie Check, vooral op het terras en bij grote drukte,’ vertelt Jordi Valk, eigenaar van Plein4. ‘Gasten hoeven niet lang op hun rekening te wachten en kunnen de ober tijdens het afrekenen toch gemakkelijk belonen met een fooi. Mijn personeel is hierdoor minder tijd kwijt aan het afrekenen en kan zo extra aandacht schenken en service verlenen aan de andere gasten. We hebben veel positieve reacties gekregen op de pilot en klanten willen graag met Tikkie Check kunnen blijven betalen nu we weer open zijn.’
Tikkie Check maakt afrekenen in horeca makkelijker, leuker én veiliger
Ook branchevereniging Koninklijke Horeca Nederland ziet de voordelen van Tikkie Check. ‘Met de komst van Tikkie Check wordt afrekenen in horeca gemakkelijker en leuker voor gasten, medewerkers en ondernemers. Het is een goed functionerende en veilige digitale betaalmethode,’ zegt Dirk Beljaarts, Algemeen Directeur van Koninklijke Horeca Nederland. ‘Nu de horeca weer open is, hebben horecabedrijven behoefte aan oplossingen die hun service aan gasten op een veilige manier vergroot. Tikkie Check zorgt ook onder de huidige omstandigheden voor een goede, snelle en veilige doorstroming in restaurants, cafés en op terrassen.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Blue Band start 'Skip the Cow'- campagne, AH verwijdert...
- [column] Upfield glijdt hard onderuit met botervariant
- [marketeer 196] Patrick Kuijsters - director Branding...
- FonQ en Naduvi bundelen krachten
- Feministisch bier overtreedt 50 wetten
- CMO Beemster Kaas, Nicole van Gorp: Het is moeilijker om de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [RMD24] Europese standaarden voor... 18-03-2024
- Albert Heijn brengt paasassortiment... 18-03-2024
- Albert Heijn zoekt klantervaringen... 15-03-2024
- Jumbo stopt met vleesstunts na... 15-03-2024
- NIQ Retail Spend Barometer:... 14-03-2024
- Beter Bed: 'Gooi je telefoon de... 14-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing