ABN Amro Beste Winkelketen en Webshop 2020-2021 bekend; Holy Moly Pizza wint Newcomer Award

ABN Amro Beste Winkelketen en Webshop 2020-2021 bekend; Holy Moly Pizza wint Newcomer Award
  • Food-en-retail
  • 24 sep 2020 @ 10:57
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • WinkelenFood

De categoriewinnaars van de ABN Amro retailprijzen zijn bekend. Start-up Holy Moly Pizza, genomineerd door MarketingTribune, kreeg de voltallige jury en publiekjsjury achter zich. Hier de complete uitslag en live beelden van de uitreiking.

 

De categoriewinnaars van de publieksprijzen ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2020-2021 en ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ 20202021 zijn bekend. Bijna 240.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep om uit meer dan 500 retailers hun favoriete winkelketens en webshops te kiezen. Met als resultaat 29 categoriewinnaars voor ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ en 28 categoriewinnaars voor ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’. De winnaars werden bekendgemaakt via het online Retail Outlook Event, uitgezonden vanuit de Prodentfabriek in Amersfoort. Naast de categorieprijzen is de ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ uitgereikt.

Nieuwe categoriewinnaars van deze editie van de jaarlijkse verkiezing zijn Bike Totaal, C&A, van Dal Mannenmode, Simpel, T-mobile Shop, YourSurprise en Zalando.

De 29 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ 2020-2021
Audiciens - Hans Anders
Baby - Zeeman
Bouwmarkten - Hornbach
Cadeau - Primera
Damesmode - C&A
Dierenspeciaalzaken - Welkoop
Elektronica - Expert
Eten & Drinken - Mitra
Fietsen - Bike Totaal
Herenmode - Van Dal Mannenmode
Kantoorartikelen - Primera
Keukens & Badkamers - Ikea
Kindermode - Zeeman
Leeswaren - Primera
Mode accessoires - Lucardi
Ondermode - Hunkemöller
Optiek - Eye Wish Opticiens
Outdoor - Decathlon
Parfumerie - ICI Paris XL
Persoonlijke verzorging - Etos
Schoenen - Schuurman Schoenen
Slapen - Beddenreus
Speelgoed & Games - Game Mania
Sport - Decathlon
Supermarkten - Dirk
Telecom - T-Mobile Shop
Tuin - Welkoop
Warenhuis - Action
Wonen - Ikea

De 28 categoriewinnaars van de ‘ABN Amro Webshop Awards the Netherlands’ 2020-2021
Audiciens - Specsavers
Baby - Zeeman
Bouwmarkten - Hornbach
Cadeau - YourSurprise
Damesmode - Zalando
Dierenspeciaalzaken - Zooplus
Elektronica - 123inkt.nl
Eten & Drinken - Mitra
Fietsen - FuturumShop
Herenmode - Zalando
Kantoorartikelen - 123inkt.nl
Kindermode - Zeeman
Leeswaren - Bol.com
Mode accessoires - Lucardi
Ondermode - Hunkemöller
Optiek - Pearle Opticiens
Outdoor - Decathlon
Parfumerie - Ici Paris XL
Persoonlijke verzorging - Boozyshop
Schoenen - Omoda
Slapen - Goossens Wonen en Slapen
Speelgoed & Games - Game Mania
Sport - Decathlon
Supermarkten -Jumbo
Telecom - Simpel
Tuin - Welkoop
Warenhuis - Bol.com
 

‘ABN Amro Newcomer Retail Award’
De ‘ABN Amro Newcomer Retail Award’ is door Holy Moly Pizza gewonnen. Holy Moly Pizza liet hiermee de andere twee genomineerden Nishi en Lego Stores achter zich. Winkelconcepten die minder dan drie jaar actief zijn op de Nederlandse markt kwamen in aanmerking voor deze prijs. 12 nieuwkomers zijn beoordeeld op onder andere vernieuwing, schaalbaarheid en originaliteit. Op basis hiervan zijn drie nieuwkomers genomineerd door zes juryleden: Henk Hofstede (Sector Banker Retail Commercial Clients, ABN Amro), Linda Keijzer (ceo Xenos), Debbie Klein (ceo Leen Bakker), Peter van Woensel Kooy (senior editor Marketingtribune), Eric Habraken (Manager Foodservice & Retail, Hutten en De Verspillingsfabriek) en Francella ter Haar (Business Consultant Retail, Q&A). De genomineerden hebben zich door middel van een videopitch gepresenteerd tijdens de categorie uitreiking van ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’. De pitch van Holy Moly Pizza (zie ook het venster hieronder) werd vervolgens door de jury en het publiek het meest overtuigend bevonden. Bekijk daaronder ook het videoverslag van de feestelijke uitreiking met toelichting van Henk Hofstede, digitaal dit jaar vanwege de bijzondere omstandigheden.
(PvWK, beeld boven: Corry Houtman / Abcou de Bom)

Lees hier de case: 'Holy Moly Pizza bereidt pizza voor je deur'

‘ABN Amro Retailer of the Year’ overall uitreiking
De winnaars van de categorieprijzen zijn genomineerd om overall winnaar te worden van de titel ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’ award, de ‘ABN Amro Webshop Award the Netherlands’ en ‘ABN Amro Retailer of the Year the Netherlands’ award. Op donderdag 29 oktober 2020 worden de winnaars, middels een online event, uitgereikt. Ook worden dan de vakprijzen ‘ABN Amro Beste Retail Executive of the Year’ en ‘ABN Amro Beste Retail Managementteam of the Year’ (digitaal) uitgereikt. Ook ligt er een award klaar voor de winnaar van de ‘ABN Amro Sustainable Retailer of the Year’. De drie genomineerden hiervoor: Fairphone, Mud Jeans en Zeeman. Via MarketingTribune.nl blijft u op de hoogte van de voortgang en uitslagen.

 





Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken