Ikea laat zien dat duurzamer leven niet ingewikkeld hoeft te zijn

Ikea laat zien dat duurzamer leven niet ingewikkeld hoeft te zijn
  • Food-en-retail
  • 21 sep 2020 @ 14:47
  • 11915 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • MarketingCampagnes

Ikea Nederland lanceert vandaag een nieuwe campagne die de beweging in gang zet naar een duurzamer leven thuis. De campagne toont bijvoorbeeld dat je met producten als het nieuwe plantaardige Zweedse balletje, een waterbesparende kraan en een vloerkleed van gerecyclede petflessen al kan bijdragen aan een duurzamere wereld.

Ikea wil hiermee laten zien dat iedereen onderdeel uitmaakt van de beweging en elk kleine stapje helpt. De campagne loopt tot eind 2020.

De commercial geeft een kettingreactie weer van duurzame producten en activiteiten - gebaseerd op de 'Rube Goldbergmachine'. De losse onderdelen werken samen toe naar één belangrijk einddoel: een duurzamer leven thuis. Frederike den Ottelander, Country Marketing Manager Ikea Nederland: 'We weten dat veel consumenten denken dat een duurzamer leven duur is - en dat zij zich afvragen of hun kleine bijdrage wel echt iets teweegbrengt. Met deze campagne laten we zien dat duurzamer leven eenvoudig kan én niet duur hoeft te zijn. Als we allemaal een stap zetten naar een duurzamer leven thuis, zetten we namelijk samen een beweging in gang naar een duurzamere wereld.'

Iedereen slim
De campagne sluit aan bij de merkpositionering 'Iedereen slim', die eind 2019 werd geïntroduceerd. Deze positionering draait om hoe Ikea de Nederlandse consument helpt en inspireert om samen een slimmer, efficiënter en duurzamer thuis te creëren. Via de winkels en online kanalen helpt IKEA klanten 'Slim voor morgen' te zijn met praktische ideeën om thuis duurzamer te leven. Van tips over het verlengen van de levensduur van meubels tot adviezen over duurzamer eten en besparen op energie en water.

In 2030 zijn alle Ikea producten van hernieuwbare of gerecyclede materialen gemaakt. Deze producten zijn zo ontworpen dat ze na gebruik een nieuwe functie kunnen krijgen, kunnen worden gerepareerd, hergebruikt, doorverkocht of gerecycled.
(PvWK)

Credits
Opdrachtgever: Ikea Nederland
Concept: Buutvrij for Life
Regisseur: Mick Wong
Productie maatschappij: Bonkers United
Muziek: AMP
Media: Mediacom

De nieuwe campagne is te zien op TV, online video, op social media en op Ikea.nl.

Over Ingka Group
'Ingka Group (Ingka Holding B.V. en de door haar gecontroleerde entiteiten) is één van de 12 afzonderlijke bedrijven die Ikea winkelkanalen bezitten en uitbaten op basis van een franchiseovereenkomst met Inter Ikea Systems. Ingka Group kent drie divisies: Ikea Retail, Ingka Investments en Ingka Centres. Ingka Group is met 374 Ikea winkels in 30 markten en 161.200 medewerkers 's werelds grootste woninginrichtingretailer. In FY19 verwelkomden deze winkels 839 miljoen bezoekers. Ikea.com telde 2,6 miljard bezoekers. Ingka Group eert de IKkea visie om een beter dagelijks leven te creëren voor zoveel mogelijk mensen door goed ontworpen, functionele en betaalbare woninginrichtingsproducten van hoge kwaliteit aan te bieden, die met zorg voor mens en milieu worden geproduceerd. Voor meer informatie, kijk op Ikea.nl.'

(bron: Ikea)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken