Quorn haakt in op schimmelzoektocht Vegan Cowboys

Quorn haakt in op schimmelzoektocht Vegan Cowboys
  • Food-en-retail
  • 28 sep 2020 @ 10:26
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Recent schreven we een artikel over de oproep van Those Vegan Cowboys die een speciale schimmel zoeken. Zij richten zich volledig op het ontwikkelen van plantaardige zuivel. 'Bij Quorn juichen we dit soort initiatieven van harte toe', meldt Quorn nu en haakt in.

'We zijn er trots op dat deze categorie binnen de foodsector steeds duidelijker een belangrijke positie weet in te nemen. Lekker en gezond eten, zonder dat er dieren voor nodig zijn en zonder veel landbouwimpact', meldt Nathalie Schuijlenburg namens het foodmerk, 'Quorn weet hier namelijk alles van: al decennialang maken we vleesvrije, supergezonde eiwitproducten op basis van een fungus genaamd Mycoproteïne. Door de lage eco-footprint, helpen we hier bewust de planeet mee.' Zo zorgen ze er - samen met initiatieven als die van Those Vegan Cowboys - voor dat zoveel mogelijk mensen duurzaam, gezond én lekker kunnen blijven eten. Hieronder de reactie van Quorn op Those Vegan Cowboys, met een inhaker gepubliceerd in de Volkskrant.

Wat is Mycoproteïne?
De Mycoproteïne in Quorn is een zogenoemde ‘superproteïne‘: een eiwitrijke, duurzame voedingsbron vol vezels, laag in verzadigde vetten en zonder cholesterol. Behoorlijk  voedzaam dus… En dat was precies de bedoeling toen Mycoproteïne ontwikkeld werd. De oorsprong van de superproteïne Mycoproteïne komt namelijk voort uit een toenemende bezorgdheid  over de voorspelde groei van de wereldbevolking. Deze groei -zo dachten de oprichters van Quorn- zou kunnen leiden tot wereldwijde voedseltekorten en wijdverbreide hongersnood. Nog steeds gebruik Quorn het oude proces van fermentatie – hetzelfde proces waarmee ook al eeuwenlang brood, bier en yoghurt gemaakt wordt – om Mycoproteïne te maken. En omdat er bij  de productie van Mycoproteïne 90% minder landbouwgrond en water wordt gebruikt dan bij de productie van de meeste dierlijke eiwitbronnen, is het een goed volgens Quorn voorbeeld van een meer duurzame en voedzame bron van eiwitten voor de groeiende wereldbevolking. In de zoektocht van Those Vegan Cowboys herkent het merk nu blijkbaar een soulbrother.
(PvWK)

Copy advertentie Quorn in de Volkskrant

Hey vegan cowboys, yes, let’s help our planet!

Beste vegan cowboys,

We zagen jullie oproep en beloning van 2,5 miljoen euro eergisteren in de krant. Bij Quorn maken we al decennialang vleesvrije, supergezonde eiwitproducten op basis van een fungus, een eenvoudig schimmelorganisme. Met als grote voordeel naast gezondheid, dat we er bewust de planeet mee helpen door een lage eco-footprint. Want onze eiwitten zijn niet op dierlijke basis of zwaar leunend op landbouwgrond. Ons gehakt, onze burgers en onze vegan nuggets vinden hun weg naar consumenten die weten dat het én lekker, én uiterst voedzaam én beter voor de planeet is.

In samenwerking verbeteren we onze planeet. Ieder vanuit zijn eigen kracht. Bij ons is dat de superproteïne Mycoproteïne, de fungus die dus duurzamer is dan veel andere vleesvrije producten. Succes met jullie zoektocht naar die ‘snelle schimmel’. Om zoveel mogelijk mensen duurzaam te laten eten.

Groet van Quorn, de ontdekker van lekkere, gezonde, duurzame fungus

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken