Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment
- Food-en-retail
- 13 okt 2020 @ 11:20
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingWinkelen
- 13 okt 2020 @ 11:20
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn speelt in op het toenemend aantal flexitariërs en breidt daarom de keuze voor vegetarische, vegan en plantaardige producten uit door een verdubbeling van het assortiment.
Albert Heijn zegt al de grootste keuze in vega en vegan te hbben maar ziet de klantvraag naar deze producten verder toenemen. Daarom voegt Albert Heijn dit najaar alvast 70 eigen merk producten aan het assortiment toe. Van ontbijt en lunch tot aan het diner, aldus de retailketen.
'Het is onze missie om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Een tijdlang had vlees de hoofdrol op ons bord en dat is de laatste jaren veranderd. Dat is goed nieuws want vlees eten heeft een grotere impact op het milieu én op je gezondheid dan wordt gedacht. Als we wat vaker vegetarisch en plantaardig eten, kunnen we met elkaar flink wat van de CO2-uitstoot verminderen. Dat is beter voor de dieren én gezonder voor onszelf. We vinden het als Albert Heijn erg belangrijk om onze bijdrage te leveren', aldus Anita Scholte Op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.
Een dagje vega(n) is volgens AH steeds populairder geworden voor de avondmaaltijd maar wordt nu ook als ontbijt en lunch gewaardeerd. 'Daarom breidt Albert Heijn najaar 2020 de keuze nog verder uit voor alle eetmomenten in Albert Heijn-winkels met 70 nieuwe producten. Van vegan verspakketten, plantaardige plakken "kaas" en vega-"geraspte kaas", plantaardige spreads tot aan vegan vleeswaren zoals grillworst, gebraden kipfilet en vegan frikandellen, boneless wings, diverse burgers en plantaardige zuivel.'
Gezonder en duurzamer voedingspatroon
Meer dan de helft van de Nederlanders is flexitariër en eet steeds meer plantaardige en vegetarische producten. Behalve de grote impact op het milieu, is plantaardig eten ook goed voor je gezondheid. De Gezondheidsraad adviseert om meer plantaardig en minder dierlijke eiwitten te eten en dus vaker te kiezen voor plantaardige eiwitbronnen. Het aanbod vleesvervangers is in drie jaar tijd flink gegroeid en ook de kwaliteit en smaak van de vleesvervangers, plantaardige en vegan producten worden steeds beter.
Om het plantaardige voedingspatroon nog meer te stimuleren is Albert Heijn partner van de Green Protein Alliance. De Green Protein Alliance streeft ernaar dat in 2025 Nederlanders minimaal 50% van eiwitten uit plantaardige bronnen haalt en maximaal 50% uit dierlijke bronnen, én dat de totale eiwitconsumptie gedaald is met 5% ten opzichte van 2015.
Makkelijk kiezen voor vega, vegan, plantaardig
Albert Heijn helpt klanten door op een speciale dieetwensen en levensstijl pagina alles op een rijtje te krijgen voor een vega, vegan en/of plantaardig dieet. Van vegan verspakketten, curry's, salades en soepen, tot aan plantaardige drinks, plantaardige kaasalternatieven, variaties op yoghurts en broodbeleg. Ook ah.nl/allerhande biedt veel recepten en inspiratie op dit vlak.
Met de campagne 'Doe maar klekker vegetarisch' vestigen de Nationale Postcode Loterij, Unilever en Albert Heijn vanaf 26 oktober 2020 gezamenlijk de aandacht op lekker vegetarisch eten.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- trend
- CO2
- Kwaliteit & Duurzaamheid
- Anita Scholte Op Reimer
- directeur
- food
- vegetarisch
- dieren
- Albert Heijn
- gezonder
- uitstoot
- vega(n)
- plantaardig eten
- leveren
- AH
- bijdrage
- insights
- beter
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing