Douwe Bob moet stereotypes whisky doorbreken

Douwe Bob moet stereotypes whisky doorbreken
  • Food-en-retail
  • 21 okt 2020 @ 10:31
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Activatie

Het whiskymerk The Glenlivet heeft de Nederlandse singer-songwriter Douwe Bob tot ambassadeur benoemd. Samen zullen zij in de nieuwe campagne ‘Original by Tradition’ de stereotypes rond single malt whisky doorbreken en een nieuwe generatie whiskydrinkers verwelkomen.

De advertenties zijn gemaakt in samenwerking met Boomerang Agency, en zullen vanaf 5 november te zien zijn op social media platforms YouTube, Instagram en Facebook en op nationale televisie. In een reeks van vier advertenties doorbreekt Douwe Bob Nederlandse tradities, Sint-Maarten is de eerste op de kalender. In totaal daagt Douwe Bob vier Nederlandse tradities uit voor deze campagne, waarbij een ironisch alternatief wordt ingezet. Voor de eerste advertentie stelt Douwe Bob dat er ook een Sint-Maarten feest voor volwassenen zouden moeten zijn. Want “die verdienen ook wat lekkers”. De zingende mannen aan zijn deur biedt hij dan ook een aantrekkelijke whisky cocktail aan.

Original By Tradition   

The Glenlivet is wereldwijd op een missie om single malt whisky toegankelijker en relevanter te maken voor een nieuwe generatie drinkers.

Whisky wordt onterecht vaak als intimiderend, te sterk, te complex of mannelijk bestempeld. Daarom bracht het merk enkele jaren geleden al Founder’s Reserve uit, inmiddels een van de meest populaire single malts van Nederland. Met zijn zachte, fruitige smaak en lichtblauwe label compleet anders dan de norm en een duidelijke uitnodiging voor degenen die single malt wilt verkennen.

Met de campagne ‘Original By Tradition’ benadrukt het merk het belang van het uitdagen van tradities, iets wat naar eigen zeggen sinds de oprichting in 1824 al in het DNA van het merk zit. Zo was The Glenlivet na een illegale start, de eerste Schotse whisky in de regio Glenlivet met een licentie om te distilleren, nadat zelfs King George IV fan werd van de fruitige single malt. Deze campagne laat een moderne realiteit zien van whisky en hoe een nieuwe doelgroep aan het genieten is van single malt buiten de grenzen van de traditionele conventies.

Het is tijd om single malt te herdefiniëren: van wie het drinkt tot de manier waarop het gedronken wordt

‘Wij willen de deuren van deze gesloten categorie openen voor een nieuwe generatie', aldus Kevin de Graaf, brandmanager The Glenlivet. 

Douwe Bob als traditiebreker   

Volgens The Glenlivet heeft het merk in Douwe Bob een gelijkgestemde ambassadeur gevonden. Hij representeert de nieuwe generatie single malt drinkers en heeft de juiste attitude om oude gewoontes te doorbreken. Douwe Bob zal samen met The Glenlivet tradities verbreken en de variëteit en veelzijdigheid van single malt whisky in the picture zetten bij een nieuw publiek.

 'Ik geniet al lang graag van een whisky, het is een prachtig en ambachtelijk product waar veel liefde in wordt gestopt en ik heb het daarom altijd jammer gevonden dat zoveel mensen het niet durven te proberen, terwijl het juist geweldig is om whisky gezellig samen te drinken', verklaart Douwe.

'Douwe is een whiskyliefhebber die totaal niet in het stereotype past. Daarnaast zit het uitdagen van tradities in zijn karakter, hij is een echte rebel. Hij is de ideale partner om samen het beeld van single malt whisky te veranderen', zegt Kevin de Graaf.    

 

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken