Lockdowns stuwen omzet P&G

Lockdowns stuwen omzet P&G
  • Food-en-retail
  • 23 okt 2020 @ 08:40
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • SalesMarketing

Procter & Gamble noteert mooie kwartaalcijfers mede door de gestegen verkoop van schoonmaakmiddelen voor in en om het huis in verband met de wereldwijde pandemie.

Ook bij de andere P&G-divisies voor persoonlijke verzorging en schoonheidsproducten nam de verkoop toe. De omzet steeg in het eerste kwartaal van het gebroken boekjaar 2020 op jaarbasis met 9 procent tot $19,3 miljard (16,3 miljard euro, red.). Er werd een nettowinst behaald van bijna $4,3 miljard, een toename van 19 procent in vergelijking met een jaar eerder, noteert Distrifood. De flinkste groei komt voor rekening van de divisie die zich bezighoudt met wasmiddelen, luchtreinigers en schoonmaakproducten. Procter geeft aan zijn verwachtingen voor het gehele lopende boekjaar naar boven bij te stellen. Lees hier verder.
(PvWK, bronnen: Distrifood, Bloomberg; beeld: P&G schoonmaakmiddelen)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken